Cele trei magazine monobrand de lux care urmeaza sa se deschida sunt Gucci (decembrie 2010), Emporio Armani (noiembrie 2010) si Burberry (mai 2011), in conditiile in care, pana acum am avut prezente pe piata din Romania mono-brand-urile Louis Vuitton, Zegna, Canali, Paul & Shark, Max Mara si Hugo Boss.

“Estimez ca intrarea celor 3 brand-uri noi va creste piata de moda si accesorii cu aproape 40%. De mentionat este si faptul ca, Gucci deschide un magazin prin investitie directa iar Emporio Armani si Burberry vor fi operate in franciza”, adauga Petcu.

In plus, el spune ca 2011 va fi un an de reasezare a intregului segment de moda si accesorii, astfel ca noile magazine vor beneficia atat de clientii fideli ai brand-ului care pana la lansarea in Romania achizitionau din strainatate, dar si de clienti noi, din care achizitionau local alte brand-uri de lux (in special in magazinele multibrand). Se va contura, de asemenea, si un segment de clienti care, desi aveau posibilitati financiare ridicate, nu faceau acele calatorii de shopping, in special din lipsa de timp - in aceasta categorie incadrandu-se in special avocatii, notarii, medicii.

Insa, in ciuda acestor evolutii pozitive pe ansamblul pietei, consultantul estimeaza ca cel putin unul din cele patru magazine importante de tip multibrand va disparea in 2011.

“In 2011, este de asteptat ca magazinele mono-brand Zegna, Canali, Max Mara si Moschino sa inregistreze vanzari constant, in timp ce Louis Vuitton si Hugo Boss sa inregistreze usoare cresteri. In ceea ce priveste Louis Vuitton, ritmul de crestere inregistrat pana acum, va mai scadea, motivul fiind atat aparitia primului concurent Gucci, cat si faptul ca magazinul inca ofera doar o parte din colectiile casei, astfel ca multi clienti fideli aleg sa isi faca cumparaturile la magazinele din strainatate”, subliniaza Petcu.

Citeste si:

In ceea ce priveste segmentul de ceasuri si bijuterii, el crede ca vanzarile se vor mentine la un nivel constant, fara a se inregistra cresteri pe parcursul anului 2011. Acest lucru se datoreaza in special faptul ca, clientii care achizitioneaza astfel de produse, prefera in continuare sa le cumpere din strainatate, putand obtine preturi mai bune decat cele practicate in Romania. Este vorba despre preturile oferite la showroom-urile din marile capitale europene (Paris, Geneva, Londra), in magazinele de tip duty free dar si in tarile unde se pot face achizitii tax free (Statele Unite, Turcia).

Sectorul instrumentelor de scris se va consolida o data cu deschiderea primului magazin mono-brand (in franciza) a marcii MontBlanc. Exclusive Brands si MHH, cei doi jucatori importanti ai acestui sector au anuntat introducerea a noi brand-uri in portfoliul acestora incepand cu 2011. Avand in vedere faptul ca aceste magazine vizeaza ca target oameni de afaceri, pe fondul crizei financiare care se va mentine si in 2011, este probabil ca vanzarile sa inregistreze scaderi de pana la 10% fata de anul 2010”.

Segmentele de SPA si gourmet/organic vor inregistra usoare cresteri in 2011: “In 2011 este prevazuta intrarea pe piata a unui brand renumit de SPA cu o locatie de sine statatoare (day spa, in centrul Bucurestiului). Iar in ceea ce priveste segmentul gourmet, jucatorii din piata au anuntat pentru 2011 noi deschideri de magazine si puncte de vanzare”.

Pe sectorul de travel, 2011 va inregistra aceleasi specificitati ca si in 2010 si anume: renuntarea la calatoriile cu avionul la clasa business, efectuarea unei singure vacante pe an (mai scurta cu 3,4 zile decat in anii anteriori), iar a doua vacanta anuala este inlocuita de weekend break-uri, in general in capitale europene. “De exemplu, in sezonul de iarna, vacantele exotice in Maldive sau Seychelles sunt inlocuite de Dubai sau Egipt”, spune Oliver Petcu.