Sistemul se numeste ERTMS (European Rail Traffic Management System), programul pilot referindu-se la nivelul doi al aplicatiei.

Astfel, sase locomotive apartinand CFR Marfa si CFR Calatori vor circula cu echipamente specifice concomitent cu cele care nu sunt incluse in program, fara a periclita siguranta circulatiei.

Contractul vizeaza, printre altele, achizitia de echipamente pentru locomotive si pentru linia respectiva, care sa asigure un management modern al traficului, cu ajutorul datelor transmise de aparatura respectiva unui centru de comanda. Informatiile transmise se refera la viteza trenurilor, starea infrastructurii si deciziile care trebui luate pentru ca traficul sa se desfasoare in conditii de siguranta.

Investitia va include si o aplicatie de transmitere a datelor similara solutiei de telefonie GSM, adaptata insa caii ferate. Aceasta necesita o retea care sa furnizeze acoperire radio statiilor de cale ferata si interstatiilor. Contractul include si proiectarea si realizarea acestei retele.

Contractul pentru implementarea proiectului are o durata de 54 de luni si este finantat in proportie de 85% din fonduri europene neramburasabile si 15% de la bugetul de stat.

Citeste si:

Tronsonul Buftea-Peris-Crivina-Brazi, parte a Coridorului IV Pan-European si a liniei Bucuresti-Campina, a fost modernizat pentru a permite viteze de pana la 160 kilometri pe ora.

Ca parte a acestor lucrari, tot echipamentul din cale, inclusiv semnalele de circulatie si manevra, electromecanismele de macaz, circuitele, cablurile, tronsoanele de cabluri, instalatiile de trecere la nivel au fost inlocuite.

La incheierea proiectului se vor efectua teste operationale pe infrastructura pentru a se demonstra calitatea modului de operare a sistemului cu trenuri echipate si neechipate cu ERTMS.

"Va fi prima data cand CFR va implementa ERTMS Nivelul 2 pe reteaua sa. Proiectul pilot va implementa un sistem ERTMS Nivelul 2 complet pe o parte operationala a retelei CFR aprobat pentru operare comerciala. Linia pilot va forma baza pentru testarea operationala, permitand Romaniei sa castige experienta cu ERTMS Nivelul 2 si sa pregateasca regulile operationale pentru ERTMS Nivelul 2", se arata in caietul de sarcini al licitatiei.

Criteriul de atribuire va tine cont de propunerea tehnica (65%) si de pret (35%), iar ofertele vor fi deschise la 19 ianuarie 2011.