Bugetul alocat pentru sarbatorile de iarna este pentru 61,9% dintre respondenti mai mic comparativ cu cel de anul trecut, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de catre Mednet Marketing Research Center.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23 - 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.

Studiul de piata arata ca din ce in ce mai mult actuala criza financiara afecteaza si sarbatorile de iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1052,48 lei (comparativ cu 1523,29 lei in 2009), 61,9% dintre respondenti afirmand ca acest buget este mai mic decat cel din 2009.

Pentru produsele alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii intentioneaza sa aloce, in medie 491,54 lei (comparativ cu 556,13 lei in 2009), aceasta suma fiind pentru 58,1% dintre acestia mai mica comparativ cu cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli.

De asemenea, un alt studiu recent releva ca aproape 70% dintre romani vor da mai putini bani pe cadourile pentru Craciunul acesta fata de acum trei ani, iar mai bine de o treime nu vor cheltui niciun euro, potrivit unui sondaj realizat de compania de cercetare de piata GfK pentru The Wall Street Journal.

Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere usor mai mica in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 302,07 lei acestei categorii de produse (comparativ cu 321,09 lei in 2009). Ca si in cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 49% dintre respondenti.

Reducerea bugetului destinat alimentelor pentru sarbatorile de iarna se va face prin:

• renuntarea totala la anumite produse cum ar fi bauturile alcoolice (34,2% nu vor mai cumpara deloc);
• achizitionarea intr-o cantitate mai mica pentru: bauturi racoritoare (28,8%), carne (26,9%), bauturi alcoolice (26,9%), legume/fructe (24,4%), produse traditionale: carnati, caltabosi, toba etc. (22,1%).

Cea mai putin afectata categorie este legume/fructe, 66,5% dintre respondenti intentionand sa cumpere in acelasi buget ca si anul trecut.
In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.351,79 lei (comparativ cu 1.312 lei in 2009).

De asemenea, si bugetul alocat iesirilor in oras/la restaurant in perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 43,9% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind, in medie, 302,55 lei (comparativ cu 346,28 lei in 2009).

Doar 36.2% dintre subiectii intervievati intentioneaza sa cumpere un brad de Craciun in timp ce 38.3% il vor folosi pe cel de anul trecut; 23,4% dintre respondenti nu vor avea un brad de Craciun.

In ceea ce priveste ornamentele specifice Craciunului, acestea vor fi refolosite intr-o proportie mai mare, peste 60% intentionand sa faca acest lucru, fata de 18% procentul persoanelor care au in intentie achizitionarea unor astfel de ornamente.

Bugetul pentru cadouri a fost si el afectat de efectele crizei, avand o valoare medie de 414 lei (fata de 526 lei anul trecut). Pentru 51,7% dintre oraseni aceasta suma este mai mica decat anul precedent in timp ce 38,1% dintre ei reusesc sa aloce aceeasi suma.

Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 80,5% dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna (procentul fiind usor mai mic decat cel inregistrat anul trecut cand era de 81,4%).



Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (45% comparativ cu 54% in 2009), cosmetice/parfumuri (31,4% comparativ cu 37,4% in 2009), jucarii (32,8% comparativ cu 30,6% in 2009), ciocolata/cafea (29,1% comparativ cu 20,4% in 2009), carti (14,9% comparativ cu 17,4% in 2009), bijuterii/ceasuri (7,3% comparativ cu 14,8% in 2009) etc.

De asemenea, se observa o orientare preponderent practica a acestor cadouri (haine, incaltaminte) dar si o crestere a interesului pentru obiecte mai ieftine (ciocolata, cafea, jucarii) in detrimentul celor cu valoare mare (bijuterii, ceasuri, electrocasnice).

Aproape jumatate (49,8%) dintre participantii la studiu nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, in timp ce 38,7% fac acest lucru cu regularitate (procent in crestere fata de anul trecut cand era de 33,4%).

Totusi, procentul celor care economisesc bani pentru sarbatorile de iarna este ridicat - 45,8% fiind egal cu cel de anul trecut.

Exista si respondenti care intentioneaza sa imprumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an (7,4% in 2010 fata de 6.1% in 2009).
Cei mai multi romani isi vor petrece sarbatorile acasa, cu familia sau prietenii (88.3%) in timp ce 8.9% vor merge intr-o statiune balneara sau montana din tara si doar 3% in strainatate.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri