"Rezultatele din Romania au fost profitabile, dar sub nivelul de anul trecut", se arata in raportul financiar al grupului.

In primul trimestru al anului fiscal 2010, perioada mai-iulie, Smithfield a avut in Romania pierderi de 200.000 de dolari, fata de un profit operational de 7,3 milioane de dolari in acelasi interval al anului anterior.

Vanzarile din Romania au scazut in primul trimestru cu 3%, de la 48,2 milioane de dolari anul trecut la 46,6 milioane de dolari in acest an.

La nivel de grup, Smithfield a raportat un profit de 144 mil. dolari in trimestrul al doilea, comparativ cu o pierdere de 26,4 milioane dolari in aceeasi perioada a anului anterior.

Profitul operational al diviziei internationale, care include si activitatile din Romania, a crescut cu 2,5%, de la 43 de milioane de dolari la 44,1 milioane de dolari.

Citeste si:

Vanzarile consolidate ale Smithfield au crescut cu 11% in intervalul analizat, de la 2,7 miliarde de dolari in trimestrul al doilea al anului fiscal trecut la trei miliarde de dolari in acest an.

In primele sase luni ale anului fiscal 2010, grupul a raportat un profit net de 220 milioane de dolari, comparativ cu un rezultat negativ de 134 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului anterior.

Profitul operational al diviziei internationale a stagnat la 68,6 milioane de dolari.

Vanzarile consolidate au avansat in primele sase luni cu 9%, de la 5,4 miliarde de dolari la 5,9 miliarde de dolari.

Grupul a intrat pe piata romaneasca in 2004, cand a achizitionat firmele Agrotorvis si Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distributie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucuresti, precum si un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.