Piata farmaceutica romaneasca va creste in 2011 cu doar cateva puncte, maximum 10%, mai putin decat in ultimii ani, printre altele din cauza finantarii slabe a sistemului de sanatate, a declarat directorul executiv al grupului farmaceutic A&D Pharma, Robert Popescu, potrivit Mediafax.
"In 2011, bugetul anuntat pentru Ministerul Sanatatii indica cifre similare cu ceea ce fusese initial estimat pentru 2010, si care in realitate au fost depasite. In aceste conditii, cred ca va fi un an in care va trebui sa vedem care sunt masurile prin care se incearca rationalizarea costurilor, pentru ca bugetul, asa cum arata acum, este insuficient pentru consumul minim al populatiei. (...) Nu vad in niciun caz o crestere mai mare de cateva procente a pietei, din cauza problemei de fonduri, maximum 10%", a afirmat Popescu.

Piata de profil va ajunge in acest an la peste 8,8 miliarde de lei, potrivit estimarilor firmei de cercetare si studii de piata Cegedim.

Popescu a adaugat ca avansul inregistrat in acest an de piata farmaceutica a fost influentat si de exporturile paralele.

"Parerea mea este ca aceasta crestere reflecta poate o usoara crestere a consumului intern, dar pe de alta parte include si o componenta importanta de produse care au fost exportate. E clar ca dupa introducerea pretului minim european, la 1 aprilie 2009, exportul paralel a devenit o alternativa de business interesanta pentru unii operatori din piata, in special pentru jucatorii mai mici care cumpara produse din farmacii si exporta", a afirmat directorul executiv al A&D Pharma.

In aprilie 2009, autoritatile au aplicat o noua metodologie de calcul a preturilor medicamentelor cu prescriptie care permitea producatorilor sa ajusteze preturile doar in scadere, nu si invers, pentru a putea atinge valoarea minima din 12 tari europene.

Popescu a spus ca principalele probleme cu care se confrunta companiile pe piata romaneasca sunt termenele de plata foarte mari.

"Piata farmaceutica in 2010 a avut ca principala problema situatia fluxului de numerar. La sfarsitul anului trecut s-au extins termenele de plata si in trimestrul al doilea si inceputul trimestrului al treilea din 2010 am avut dificultati destul de serioase in a duce businessul inainte, avand in vedere probleme de plati care au survenit din partea Casei Nationale de Asigurari. In septembrie s-au platit niste bani, care ne-au ajutat sa respiram. Asteptam sa vedem cum se va inchide anul din perspectiva platilor, care dupa septembrie si octombrie lasa din nou de dorit", a precizat Popescu.

In septembrie 2009, Guvernul a extins perioada de plata de la 60 de zile la 90 de zile pentru pentru prescriptiile compensate 100% suportate prin programele nationale de HIV/SIDA, diabet sau oncologie si de la 90 la 180 de zile pentru cele compensate partial.

Oficialul A&D Pharma a aratat ca farmaciile se confrunta anul acesta cu scaderea vanzarilor de produse necompensate in medie cu 10%.
"Vorbim aici despre OTC-uri, suplimente alimentare, vitamine, cosmetice, dermocosmetice si hrana pentru copii. Aceste vanzari aduceau un cash necesar farmaciilor, care acum incaseaza bani undeva la 240 zile, si sunt produse care aveau o marja ridicata", a adaugat Popescu.

Grupul farmaceutic A&D Pharma cuprinde patru divizii, cea de retail -Sensiblu, distribuitorul Mediplus, divizia de servicii medicale Anima si A&D Pharma Marketing&Sales.

A&D Pharma este inregistrata in Olanda si listata, din 2006, pe bursa de valori de la Londra.

Grupul a inregistrat in primele noua luni ale anului o crestere cu 32% a cifrei de afaceri, la 482,2 milioane euro.

Actionarul principal al A&D Pharma, cu o participatie de 59%, este compania Sograno, inregistrata in Olanda si detinuta de Michel Eid, Ludovic Robert, Roger Akoury si Walid Abboud, 34% din titluri sunt tranzactionate pe piata de capital, iar restul de 7% din actiuni este impartit intre fosti directori executivi ai grupului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri