"Cea mai mare parte a cresterii s-a datorat diviziei de profile metalice. Avansul afacerilor pana la acest nivel a fost influentat si de scumpirea metalului, care a determinat o crestere a pretului final al produselor. Daca pretul materiei prime nu crestea atat de mult, avansul afacerilor era undeva pe la 40% fata de 2009", spune Daniel Guzu.

Avansul afacerilor s-a datorat extinderii retelei de distributie, largirii portofoliului de produse si investitiilor derulate in marketing.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 9 milioane de euro anul trecut, in scadere cu aproape 15% fata de 2008. Vanzarile de adevizi ale companiei au totalizat circa trei milioane de euro in 2009, restul cifrei de afaceri fiind generata de profilele metalice. Anul acesta, adezivii au reprezentat 34% din cifra de afaceri, respectiv 4,6 milioane de euro.

"Cea mai mare realizare a noastra de anul acesta este ca nu mai pierdem bani, chiar daca nici nu castigam", mentioneaza Guzu.

Compania detine o fabrica de adezivi si profile metalice in Popesti-Leordeni, care a suportat investitii de circa 7,5 milioane de euro pana in prezent, cu o capacitate anuala de productie de 200.000 de tone de adezivi si 12.000 de tone de profile metalice.

Citeste si:

Anul acesta, compania a investit 360.000 de euro in achizitia a doua masini pentru prelucrare profilelor.

Recent, Guzu a luat decizia de a reintra si in businessul cu vopsea, dupa ce la inceputul anului trecut finaliza vanzarea Fabryo, unul din cei importanti jucatori de pe piata locala de lacuri si vopsele, catre fondul suedez de investitii Oresa Ventures.

"Avand in vedere ca suntem abia la inceput, vopseaua a avut o pondere de circa 3% in totalul afacerilor", mentioneaza Guzu.

Antreprenorul a investit un milion de euro pentru a dezvolta divizia de tencuieli decorative si vopsele.

Cei mai importanti competitori ai Duraziv pe segmentul de adezivi sunt AdePlat, Baumit, Baumix, Mapei si Tassullo.