Piata vanzarilor directe pare sa fie una dintre putinele economii care au crescut in acesti doi ani de criza financiara, afirmatie intarita de doua motive care se aplica inclusiv in Romania: apetitul pentru un venit suplimentar si numarul in crestere al persoanelor care au ramas fara un loc de munca sau ale caror salarii au fost reduse la jumatatea anului trecut.

“Planul nostru este sa mergem in piata si sa explicam oportunitatile de business consumatorilor. Nu ne-am axat pe acest lucru inainte fiind concentrati indeosebi pe vanzari si produse. Oamenii au nevoie de bani in special dupa taierile de salarii din sectorul public operate in iulie 2010. Avem cazuri reale de oameni care au vazut ca au nevoie de venituri suplimentare si au devenit consultanti Oriflame. Ca si client direct poti face o economie de 120 de lei cumparand produsele pe care le utilizezi zilnic. In plus, daca vanzarile directe reprezinta o activitate pe care o desfasori ocazional poti ajunge sa castigi 500 de lei pe luna. Daca te inregistrezi ca si companie si vanzarile directe devin principala ocupatie, veniturile pot incepe de la 2.000 de lei in sus. Avem persoane care castiga si 20.000 de lei pe luna”, explica Pavlina Marinova (foto).

O strategie similara a prezentat si Amway, companie in cadrul careia costurile unui astfel de start-up ridicandu-se la 50-60 de euro. In schimb, veniturile obtinute din vanzari directe se pot ridica la cateva mii de euro, afirma intr-un interviu anterior Candan Corbacioglu, director corporate affairs Amway Europa.

Amway: Cu doar 60 de euro poti ajunge la venituri lunare de mii de euro din vanzari directe

Amway: Cu doar 60 de euro poti ajunge la venituri lunare de mii de...

Totodata, Razvan Diratian, director general Avon Romania si Republica Moldova, afirma ca in prezent compania pe care o conduce primeste cateva sute de CV-uri din partea unor persoane interesate de acest domeniu. “Exista persoane, senior manageri, care pot ajunge la salarii de 7-10 ori peste salariul mediu pe economie. Totul depinde de ei, vechimea nu este un criteriu, cat performanta. Sunt situatii cand poti ajunge la un asemenea nivel intr-un an sau doi”, spunea Diratian intr-un interviu Wall-Street.ro.

INTERVIU - 13 cu noroc: Cum a inceput aventura Avon in Romania

INTERVIU - 13 cu noroc: Cum a inceput aventura Avon in Romania

“Lucrez doar cu scenarii de crestere”

Pavlina Marinova afirma ca Oriflame va continua si in 2011 procesul de recrutare, in acest sens fiind disponibile 3-4 pozitii de top si middle management, in special in zona vanzarilor. “Romania are cea mai mare crestere pe segmentul marketing din Europa, cu o rata de peste 50%. Daca pastram aceeasi rata de crestere ne uitam la majorarea capacitatii depozitului si ture suplimentare. Anul trecut, pe perioada Craciunului, am angajat in depozit 15 oameni”, spune Marinova.

De asemenea, compania pregateste noi lansari de produse, dezvoltand segmentul accesoriilor cosmetice, al bijuteriilor si gamei wellness.

Intrebata despre posibilitatea construirii unei unitati de productie pe plan local, Pavlina Marinova a declarat ca tara noastra prezinta un potential ridicat datorita locatiei geografice si a numarului de locuitori. “Sunt aproape sigura ca Romania va fi tinta favorita pentru un eventual centru de distributie, insa in acest moment trebuie sa crestem volumul vanzarilor, sa crestem cota de piata si nu cred ca in 2011 acest proiect va fi pe agenda”, puncteaza managerul Oriflame.

2011 – categoric un an mai bun pentru Romania

Daca anul trecut a fost unul al “extremelor”, Romania incadrandu-se cel mai bine in aceasta definitie, 2011 va fi “categoric” un an mai bun pe plan local, crede oficialul Oriflame.

“Am avut parte de o scadere accentuata a afacerilor in prima jumatate a anului, o continuare a trendului din 2009, coroborata cu o revenire pe crestere in al doilea semestru, de doua cifre. Aceasta evolutie o pun pe seama eforturilor in trei zone – oferta de marketing (catalogul Oriflame este mai mare si am crescut oferta de produse, la preturi atractive), disponibilitatea produselor pe platformele online si livrarea produselor la domiciliul clientului. De asemenea, am lucrat pe partea de resurse umane. Targetul setat pentru afacerile din Romania este cel mai ridicat din Europa in 2011, de doua cifre. Mizez doar pe crestere si dezvoltare. Acum este mai ieftin sa cresti, deci trebuie sa beneficiem de aceasta oportunitate”, declara Pavlina Marinova.

Citeste si:

In 2009, Oriflame a raportat pentru Romania afaceri de 20 milioane de euro.

In opinia sa, Europa ramane “un spatiu destul de instabil, cu multa incertitudine cu privire la ceea ce se va intampla cu Spania si Portugalia”. Din fericire, gradul de indatorare al romanilor nu este la fel de ridicat precum in alte tari.

“In Romania Guvernul a luat o serie de masuri intr-un mod decisiv in 2010, deci vreau sa cred ca ce a fost mai rau a trecut. Ma astept ca masurile din iulie 2010 sa inceapa sa dea rezultate, ceea ce inseamna ca firmele s-au adaptat deja noilor conditii de piata, si-au ajustat stocurile, consumatorii s-au adaptat. Ma astept la o revenire usoara a consumului in vara. Categoric, 2011 va fi un an mai bun pentru Romania decat 2010, din toate aspectele”, considera Marinova.

In ceea ce priveste industria locala a cosmeticelor, managerul Oriflame preconizeaza un avans de o singura cifra in acest an.

Fondata in anul 1967, Oriflame este a 18-a firma de cosmetice din lume. Compania este prezenta in 59 de tari, cu vanzari anuale de peste 1,3 mld. euro. Oriflame are peste 3 milioane de clienti la nivel global si 7.000 de angajati.

Profil de manager

Pavlina Marinova are o experienta de 15 ani in cadrul grupului Oriflame, ocupand diferite functii in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, precum si in alte regiuni ale globului. [ Cititi si Cu ce ambitii de business vine noua sefa a Oriflame Romania]

INTERVIU: Cu ce ambitii de business vine noua sefa a Oriflame Romania

INTERVIU: Cu ce ambitii de business vine noua sefa a Oriflame Romania

Marinova a ocupat in perioada 1998-2007 functia de director financiar pentru regiunile europene ale Oriflame, asigurand conducerea financiara a uneia dintre cele mai complexe regiuni ale grupului, ce cuprinde 22 de tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Din 2007, Marinova a detinut pozitia de vicepresedinte Oriflame pentru operatiuni de vanzari.

Detine masterate in economie, la Stern School of Business de la New York University, l'École des Hautes Études Commercials (HEC) din Paris si la The London School of Economics and Political Sciences. Marinova a primit primul titlu de master in Afaceri internationale de la Universitatea de studii economice nationale si mondiale din Sofia. In plus, este membru al Certified Institute for Management Accounting (CIMA) din Londra.