Raportat la rezultatele oficiale ale marilor jucatori din piata de bricolaj aferente anului 2009, Rocast a reusit sa depaseasca la profitabilitate sase jucatori importanti din piata de profil, patru fiind reprezentantii autohtoni ai unor retele straine: Praktiker (Germania), Obi (Germania), Ambient (Romania), Hornach (Germania), Tekzen (Turcia) si Mr. Bricolage (Romania/Franta).

Totodata, afacerile companiei s-au majorat cu 5% in 2010, la 123,9 milioane de lei (29,5 mil. euro). Jumatate din vanzari s-au datorat organelor si sistemelor de asamblare, iar jumatate din produsele destinate activitatilor de bricolaj.

“Cel mai bun an din istoria noastra a fost 2008, avand in vedere ca atunci am inregistrat cea mai buna profitabilitate, chiar daca in 2009 am avut cea mai ridicata cifra de afaceri. Pe noi ne intereseaza, in primul rand, nivelul profitabilitatii si abia apoi cifra de afaceri”, afirma Horatiu Vonica, director general si unul din cei patru actionari ai companiei.

Rocast a obtinut in 2008 o cifra de afaceri de 56,9 milioane de lei (15,5 mil. euro) si un profit net de 6,5 milioane de lei (1,8 mil. euro).
In 2009, in contextul instalarii crizei financiare, care a dus la reducerea profitabilitatii, compania a adoptat o serie de masuri pentru diminuarea efectelor negative datorate turbulentelor economice.

Incepand cu 2009, ne-am recalibrat activitatea incepand cu personalul si terminand cu creditele contractate. De asemenea, am intensificat investitiile in marketing si am implementat o aplicatie software prin care sa administram mai bine afacerile”, precizeaza Vonica.

Ca urmare a eficientizarii activitatii, compania a renuntat la 40 de salariati in 2010. In prezent, Rocast are 160 de angajati.

Cele mai importante provocari pe care le are de infruntat compania de la debutul crizei sunt legate de neincasarea banilor din piata, precum si de retururile clientilor, care au o pondere de 2-5% in totalul vanzarilor.

“Avem de incasat 7 milioane de lei din piata, de la diversi distribuitori si clienti. Unora le-am cerut insolventa sau falimentul. In acelasi timp, suntem preocupati si de impactul retururilor. Vom incerca sa remediem aceasta problema cat mai repede”, subliniaza directorul general al Rocast.

Compania are o retea nationala de 60 de distribuitori, care constituie 40% din clienti. Restul clientilor sunt utilizatori finali (persoane juridice), precum si utilizatori ocazionali.

Citeste si:

Distribuitorul de produse destinate sectorului constructiilor si lucrarilor de bricolaj nu detine magazine proprii, dupa ce, pana in 2005, avea noua spatii de comercializare, toate in Capitala.

“In 2004 – 2005 am ales sa inchidem toate magazinele, din cauza chiriilor ridicate si a competitiei impuse de marile retele de bricolaj. Atunci am luat decizia de a ne concentra doar pe distributie, mai ales ca unii agenti buni reuseau sa vanda intr-o luna mai mult decat anumite magazine”, explica Vonica.

Rocast detine un depozit de 5.000 mp inchiriat in Bucuresti si trei depozite proprii in Zona Libera Giurgiu.

Compania intentioneaza sa construiasca un sediu propriu si un depozit pe un teren de circa 10.000 mp aflat pe Soseaua de Centura a Capitalei. Investitia, estimata la 1,5 milioane de euro (inclusiv costul terenului, achizitionat in 2007), va demara la jumatatea anului si va fi finalizata in termen de 12 luni.

Rocast a investit peste un milion de euro in 2010. Banii au fost directionati in dezvoltarea retelei de distributie, precum si in activati de marketing.

Pentru 2011, Vonica estimeaza o crestere a profitabilitatii cu 25%, pe fondul extinderii retelei de distributie.

Rocast este detinuta de patru cetateni romani: Catanoiu M. Stefan (55%), Vonica C. Constantin Horatiu (25%), Catanoiu St. Catalin Stefan (10%) si Georgescu E. Radu Stelian (10%).

In afara companiei cu sediul in Bucuresti, cei patru sunt actionari, in diverse forme si in cadrul altor trei societati: Roengel (asociere romano-germana intre Rocast – 50% si Engel Verbindungelemente -50%), Rocast SA (Filipestii de Padure – Prahova) si Zinc Electro (Prahova).
Rocast SRL a fost infiintata in 1991, iar pana in 2000 a avut ca activitate distribuirea de piese auto produse in Romania.

In prezent, compania comercializeaza circa 50.000 de produse, importate din Europa si Asia. O mica parte din produsele vandute local se produce la Filipestii de Padure.