Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), ai carei membri cumuleaza peste 4 miliarde de euro ca cifra de afaceri, acuza emitentul de tichete de masa Euroticket, cumparat de competitorul sau Edenred la inceputul anului, ca are obligatii comerciale inca neonorate.

"AMRCR informeaza consumatorii si publicul larg ca situatia tichetelor emise de compania Euroticket, in urma preluarii acesteia de catre compania Edenred, ramane nerezolvata (...) Intalnirea recenta cu reprezentantii Edenred nu a adus elemente noi care sa rezolve situatia", potrivit unui comunicat de presa emis de asociatie.

Reprezentantii Edenred au afirmat ca tranzactia a fost incheiata inaintea anului financiar preluandu-se activele si portofoliul de clienti ai Euroticket, dar nu si pasivele acesteia. In plus, potrivit informatiilor AMRCR, la incheierea tranzactiei nu a fost discutata situatia scadentelor.

Compania Euroticket a transmis redactiei wall-street.ro o replica: "Toate tichetele valide rambursate de catre unitatile afiliate Euroticket Company se receptioneaza normal, se scaneaza, valideaza, factureaza si se platesc in regim normal de operare, la zi. In mod abuziv Hypermarket-urile au decis sa nu mai accepte tichetele Euroticket Company ca instrument de plata, chiar daca toate contractele erau in vigoare, Societatea noastra neprimind nicio cerere de reziliere in acest sens si nicio instiintare scrisa oficiala cu privire la refuz. Cu toate acestea, Hypermarket-urile au continuat sa trimita la rambursare tichetele Euroticket, chiar si in ziua in care va scriem dreptul la replica Societatea noastra avand la plata si platind tichete rambursate de Hypermarket-uri"

De asemenea, anuntul remis wall-street.ro arata ca dizolvarea societatii a fost inaintata initial ca urmare a prevederilor contractuale existente intre Edenred Romania si Euroticket Company SRL. "Precizam faptul ca dizolvarea s-a facut in baza Legii nr. 31/1990, in baza art. 227 alin 1 lit d si art 235 alin 1 si 2. Cererea de dizolvare insa a fost retrasa de mai bine de o saptamana intrucat societatea a trebuit sa renunte la numele de Euroticket Company. Denumirea Societatii s-a schimbat tot in baza prevederilor contractuale dintre Edenred Romania SRL si Euroticket Company SRL, noua denumire fiind Operativ Logistic SRL, restul coordonatelor firmei ramanand nemodificate."

Asociatia sustine ca legislatia este deficitara pentru ca permite ca o firma ce opereaza hartii valorice sa-si inregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comertului, fara o motivatie, bilant si lista de creditori. Euroticket poate crea un precedent periculos, considera asociatia, care cere institutiilor abilitate sa ia masurile prin care sa repare situatia.

"(...) Ministerul Finantelor nu are modalitati de control pentru firmele din acest domeniu si nici nu exista obligatia crearii unui fond de garantare acoperitor. In acest moment, niciun reprezentant al Euroticket nu mai poate fi contactat, sediul fiind expirat", a explicat Delia Nica, vicepresedintele AMRCR.

AMRCR a semnalat ca "Euroticket continua abuziv sa simuleze existenta juridica pe piata" prin plata deconturilor, dar retinand uneori comisioane care nu au fost agreate cu retailerii. Firma si-a schimbat numele in Operativ Logistics SRL firma care, in prezent, emite facturi catre fostii parteneri ai Euroticket.

Edenred (fosta Accor Services), unul dintre cei mai mari emitenti de tichete valorice de pe piata romaneasca, a anuntat in prima saptamana a anului curent achizitia companiei Euroticket, al patrulea furnizor local de tichete de masa si cadouri, contra sumei de 5,5 milioane de euro. Principalii competitori ai Edenred de pe piata locala sunt Sodexo si Cheque Dejeuner.

In aceste conditii, asociatia spune ca va intreprinde masurile necesare prin sesizarea institutiilor responsabile cu rezolvarea situatiei.

Din AMRCR fac parte: Cora (hipermarketuri), Carrefour (supermarketuri si hipermarketuri), Auchan (hipermarketuri), Kaufland (hipermarketuri cu politica de discount), Real (hipermarketuri), Metro Cash & Carry (magazine cu vanzare angro), Billa (supermarketuri), Mega Image (supermarketuri, magazine de discount si de proximitate), Profi (magazine de discount), Penny Market (magazine de discount), Praktiker (magazine de bricolaj), Bricostore (magazine de bricolaj), Baumax (magazine de bricolaj), Dedeman (magazine de bricolaj), Hornbach (magazine de bricolaj), OBI (magazine de bricolaj) si Mobexpert (magazine de mobila).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri