"Documentatia am depus-o cam acum un an de zile. Aceasta aprobare e un lucru obisnuit pentru firmele care vand un numar limitat de masini", a declarat pentru "Averea", directorul tehnic al ARO.

Potrivit legislatiei americane, autoturismele care cantaresc mai putin de 2,5 tone trebuie sa fie dotate cu airbaguri pentru sofer si pasagerul din dreapta. NHTSA a facut o exceptie pentru Cross Lander USA Inc, sustinand ca in caz contrar firma putea da faliment.

Cross Lander USA ar urma sa vanda maxim 9.000 de autovehicule in SUA, ceea ce i-ar putea permite sa stranga banii necesari pentru a echipa autovehiculele cu air bag-uri la expirarea perioadei de exceptie, luna mai 2008. Cross Lander USA a informat ca pretul unui autoturism se va plasa in jurul a 20.000 de dolari.

Propietarul ARO, firma Cross Lander USA va fi nevoita sa informeze cumparatorii ca acestea nu sunt dotate cu air bag- uri. Anuntul americanilor privind exceptarea de la normele de siguranta a modelelor ARO nu pare sa aiba nici un efect practic. "Daca nu va exista finantare din partea investitorului nu vom putea face nimic. Pana in prezent, conducerea Cross Lander nu a dat nici un semn de viata. Muncitorii sunt chemati la serviciu incepand din 16 ianuarie, dar nu exista nici o garantie ca atunci va incepe lucrul", a declarat pentru "Averea", liderul sindical de la ARO, Gheorghe Apostu. Liderul sindical nu crede ca va incepe montarea masinilor ARO 244 X, deoarece motoarele Ford importate din Germania se afla inca in vama, la Giurgiu. Lucru care ne-a fost confirmat si de directorul tehnic al ARO, Valentin Sfaraila. Aceasta deoarece daca ar plati motoarele, ele ar putea fi luate de diversi creditori care au dat in judecata ARO pentru plata datoriilor.

Impotriva firmei exista o actiune judiciara pe rolul unei instante din Timisoara. Mai multi creditori, dar si fosti si actuali angajati au cerut falimentul uzinei pentru a-si recupera datorii pe care societatea le are fata de ei.

Pe 19 ianuarie, instanta ar trebui sa hotarasca daca planul prezentat de firma Cross Lander pentru redresarea uzinei este viabil. In caz contrar, uzina va fi declarata falimentara. Lucru asteptat si de AVAS. "Asteptam hotararea in ceea ce priveste falimentul", a fost raspunsul celor de la AVAS in legatura cu intentia lor privind actiuni impotriva firmei Cross Lander. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) nu a recunoscut firmei Cross Lander lista cu investitii pe care acestia au prezentat-o.

Deoarece actul de privatizare al uzinei nu are clauze clare privind rezilierea acestuia, AVAS asteapta ca justitia sa ia o hotarare definitiva. AVAS a mai amenintat, in septembrie ca, daca nu-si indeplineste conditiile contractuale, ca va aduce societatea Cross Lander in fata justitiei. Amenintarea a venit in urma unui interviu al patronului Cross Lander, John Perez, care anunta (fapt nematerializat) ca va aduce statul roman in fata Curtii de Arbitraj a Bancii Mondiale.

Cross Lander USA a anuntat ca in 2004 a inregistrat pierderi de cinci milioane dolari cu uzina din Campulung Muscel, cifra care se pare ca va fi echivalenta si cu pierderile din 2005.