Cresterea a fost posibila ca urmare a faptului ca majoritatea companiilor producatoare de bauturi energizante au abordat strategii de promovare foarte puternice, ceea ce a permis castigarea unui numar din ce in ce mai mare de adepti ai conceptului "bauturi pentru stimularea corpului si a mintii". Zona Asia Pacific, de unde de altfel si provine acest gen de bautura, mai exact Japonia si Thailanda, este cel mai mare consumator de astfel de produse. Specialistii estimeaza insa ca pe viitor piata isi va modifica structura, previziunile fiind ca Statele Unite ar putea deveni pana in 2009, cea mai puternica piata de consum. Red Bull este in prezent liderul de piata, dar specialistii de la Zenith atrag atentia asupra faptului ca tot mai multi producatori incep sa lanseze noi produse atragandu-si consumatorii cu noi ingrediente "miraculoase", precum ceaiul verde, ginko biloba, vitamina C, ghimbir, sau extracte de merisor. Potrivit raportului Zenith International, Thailanda, inregistreaza cel mai ridicat consum de bauturi energizante din lume, 11,6 litri, de persoana, dar se asteapta ca ratele de crestere a consumului sa inregistreze valori spectaculoase in urmatorii cinci ani, in America de Nord si Orientul Mijlociu.

In Romania, consumul de bauturi energizante este redus comparativ cu celelalte tari, desi statisticile demonstreaza ca piata s-a dublat in ultimii doi ani. Pentru unii, bauturile energizante sunt o modalitate de a-si lua doza zilnica de cafeina fara a bea obisnuita ceasca de cafea.

Pentru o tara ca Romania, pretul destul de ridicat al unei astfel de bauturi nu este favorabil, cel putin deocamdata, cresterii numarului de consumatori. Pe de alta parte, preferintele romanilor se indreapta alt gen de bauturi si nu a existat o traditie in acest sens. Romanii prefera berea unei bauturi energizante, chiar daca multi s-au indreptat spre a doua varianta pentru ca nu contine alcool si este mai interesanta decat o bere nonalcool. In aceste conditii, la noi segmentul tinta al companiilor producatoare de bauturi energizante sunt adolescentii si adultii tineri, mai ales cei care au posibilitati financiare peste medie. Ei sunt deschisi "tuturor provocarilor" si sunt si cei care frecventeaza cel mai mult barurile si discotecile, adica exact locurile in care producatorii de bauturi alcoolice sau nealcoolice folosesc cele mai puternice strategii menite sa ademeneasca cat mai multi consumatori.

Pe de alta parte, de foarte multe ori aceste bauturi au fost criticate, numerosi medici sustinand ca sunt periculoase pentru organismul uman, avand in vedere faptul ca au la baza si hormoni. In unele tari de exemplu, aceste bauturi se gasesc si la pet si sunt percepute ca bauturi racoritoare, in vreme ce in Romania, bauturile energizante sunt comercializate la doze si se consuma ca energizant, de obicei, in afara locuintei. Chiar daca din punctul de vedere al volumelor, consumul de bauturi energizante este mai ridicat in Romania decat in unele state vecine, consumul mediul pe cap de locuitor ne situeaza printre ultimii la acest capitol. Un roman consuma in medie 0,1 litri de bauturi energizante pe an, in vreme ce un croat bea o cantitate dubla anual, iar un ungur consuma de trei ori mai mult.

In Serbia, consumul este chiar de 0,6 litri pe cap de locuitor anual. Bauturile energizante au intrat pentru prima oara in Romania prin Red Bull Trading. In anul 2001, Coca- Cola Romania a lansat marca Burn, devenind primul competitor serios. Pe langa cei doi, piata s-a aglomerat cu tot felul de marci, dar majoritatea brandurilor nu au o prezenta constanta. Astfel, in afara de Red Bull si Burn, constante la noi pe piata mai sunt Power Horse si Bomba, precum si Shark, imbuteliat in Romania la Caransebes.