Numarul firmelor fondate de femei este in continua scadere, in timp ce ponderea barba-tilor antreprenori s-a dublat, potrivit unui studiu recent dat publicitatii de Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici, Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC).

In 2000, ponderea firmelor infiintate de femei a fost de 34,7%, cifra care a urcat cu 1,2% in 2001. Dupa acest an, apetitul femeilor pentru afaceri a inceput sa coboare la 35,3% in 2002, pentru ca in 2003 sa ajunga cu un punct procentual sub nivelul din 2000.

Pentru a contribui la echilibrarea participarii femeilor si barbatilor la fondarea de intreprinderi private noi sint necesare programe suplimentare, care sa promoveze dezvoltarea antreprenoriala si sa incurajeze femeile in initierea si dezvoltarea de afaceri proprii, se arata in raportul agentiei.

Portretul antreprenorului

Intreprinzatorii romani sint majoritar barbati tineri, sub 40 de ani, absolventi de liceu sau universitate. Ponderea tinerilor intreprinzatori cu virsta sub 30 de ani a crescut, in 2005 fata de anul 2004, cu 2,5 procente, inscriindu-se intr-o evolutie continuu ascendenta incepind cu anul 2001.

Citeste si:

Potrivit raportului, la capitolul distributia intreprinderilor active nou-create dupa virsta in ani a fondatorului sau managerului, ponderea tinerilor oameni de afaceri a crescut cu doua puncte procentuale in 2002, de la 22,4% in 2001. In 2003, ponderea tinerilor a atins nivelul de 28,9%.

O contributie la dezvoltarea antreprenoriala a tinerilor romani au avut-o masurile legislative referitoare la tineri, precum si programele educative antreprenoriale, se subliniaza in studiul ANIMMC.

Educatia in afaceri

Numarul intreprinzatorilor absolventi de invatamint liceal si universitar a crescut usor, pina la 42,7% in 2003, fata de 41,7% in anul 2002.

Astfel, intreprinzatorii cu studii liceale si universitare depasesc cu 4,1% pe cei cu studii gimnaziale si reprezinta mai mult decit dublul celor cu studii vocationale.