Piata serviciilor de curierat va creste considerabil in 2006, urmand sa atinga o cifra totala de afaceri de circa 130 milioane de euro, cu peste 30% mai mult fata de anul trecut, potrivit datelor Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR).

"Daca ne referim la cifra de afaceri apartinand companiilor private de curierat, putem estima o valoare totala de circa 130 milioane euro in 2006, iar ritmul de crestere se va mentine ridicat in urmatorii doi-trei ani", a declarat secretarul general al AOCR, Octavian Badescu. In Romania, aceasta piata este impartita pe trei segmente, in functie de aria de specializare a companiilor de curierat.

Astfel, exista companii specializate pe livrari in Bucuresti, livrari imediate sau a doua zi, companii specializate pe livrari in orasele tarii si companii specializate pe expedieri internationale. In prezent, companiile internationale de curierat si cele interne isi impart in mod egal piata, un procent de 50% fiind reprezentat de companiile multinationale. Sunt marii jucatori multinationali - DHL, TNT, UPS, Fedex - si companiile cu capital majoritar romanesc care domina piata nationala, precum Fan Courier si Cargus.

Un important segment este reprezentat de curieratul in Bucuresti, unde se afla in competitie atat Fan Courier si Cargus, cat si noi companii precum Alo Curier, Concorde, Pegasus, care detin 50% din piata de profil. Piata de curierat este in crestere continua, de minim 15 la suta pe an, in 2005 cele circa 15 - 20 de companii reusind sa atinga o cifra de afaceri totala de circa 100 milioane de euro.