Valentin Tomsa este directorul general al SAP Romania, filiala locala a celui mai mare producator de software la business la nivel mondial. Managerul a acceptat sa descrie pentru wall-street.ro cum arata o zi obisnuita din viata sa de CEO.
"E standard", asa descrie seful SAP Romania programul pe care il are dimineata, fie ca se duce la birou ori este weekend.

Astfel, in timpul saptamanii, in fiecare dimineata se trezeste la ora 7.00, iar in weekend doarme o ora in plus, pana la 8.00.

“Ma trezesc fara ceas, dar, pentru siguranta, il pun sa sune. In 90% din cazuri, dimineata mananc o salata de fructe proaspete si in 10% din cazuri nu mananc pentru ca nu apuc sau nu mi-e foame”, explica Valentin Tomsa (foto). In timpul zilei, prefera sa aiba pranzuri de afaceri sau sa manance la restaurantul cladirii alaturi de colegi.

De obicei ajunge la birou in jurul orei 8.15, mai devreme cu 45 de minute decat programul la care sosesc ceilalti angajati ai companiei, pentru ca prefera ca timp de cateva zeci de minute sa fie singur si sa rezolve cele mai dificile lucruri pe care le are de facut.

“Ma uit pe anumite analize, raspund la e-mailuri mai grele sau fac diferite planuri de business. Sunt activitati pentru care vreau sa am mintea limpede”, mai spune Tomsa.

Spre deosebire de alti manageri care prefera sa citeasca presa in timpul diminetii, seful SAP citeste stirile seara ca sa se relaxeze.

“Nu suntem intr-o lume atat de dinamica incat dimineata la ora noua sa citesc stirile din ziua respectiva si care nu ne vor influenta. De cele mai multe ori sunt stiri din ziua anterioara pe care le-am mai vazut si la televizor. Nu arde nimic. Prefer sa citesc pe print publicatiile romanesti pentru ca prin natura activitatii noastre suntem foarte mult pe online. Publicatiile straine le citesc online, dar nu am citit niciodata o carte pe internet ori tableta si nici nu imi propun”, afirma directorul general al furnizorului de software.

In general, managerul petrece in jur de 10-11 ore pe zi la birou, dar uneori participa si la diferite evenimente care au loc seara.

In ceea ce priveste participarea la conferinte ori videoconferinte, seful SAP spune ca acestea sunt organizate des, “ca in orice multinationala”, dar ca managementul grupului incearca sa simplifice lucrurile si sa scurteze aceste intalniri.

“Sunt doua categorii de conferinte: cele pe care le vrei tu si cele pe care le vor altii sa le faci si nu le poti controla. Eu vreau sa cred ca nu sunt genul de persoana care sa vrea sa faca foarte multe conferinte pentru ca incerc sa simplific lucrurile. La nivel de grup, depinde de zile, dar sunt anumite sedinte standard cum sunt cele pentru comunicarea rezultatelor financiare, de final de trimestru ori de an”, explica Tomsa.

Pe de alta parte, cel putin o data sau de doua ori pe luna merge la celelalte filiale SAP din strainatate, iar la nivel intern are calatorii de business “de cate ori este nevoie”.

Tocmai pentru ca ii place sa faca lucrurile mai simple, Tomsa prefera sa vorbeasca direct cu angajatii, si, de aceea, foloseste destul de putin e-mailul pentru comunicarea interna.

Totodata, managerul petrece tot mai putin timp pentru a isi citi e-mailurile.

“Acum stiu exact la ce trebuie sa raspund, inainte le luam pe fiecare si pierdeam mult timp. Sunt mailuri pe care nici nu le deschid. Timpul este din ce in ce mai mic comparativ cu acum patru,cinci ani”.

De altfel, seful SAP nu utilizeaza deloc messengerul si ori retelele de socializare, considerand aceste canale ” inutile”.

“Socializarea inseamna participare la societate, vorbire fata in fata, nu sa ne dam mesaje de genul «Ce faci, bine? Mai trimite-mi o poza». Vii cu pozele la tine, la intalnire. Cred ca aceste retele se vor prabusi precum au facut-o companiile in timpul crizei dot.com. Vom vedea acest lucru cand Facebook va incerca sa se listeze pe bursa. Logica pentru care nu se listeaza este ca ei stiu ca e un bubble (n. red.: balon). Iar messenger-ul te intrerupe de la munca, este inutil. Eu vorbesc direct cu oamenii. In leadership cea mai eficienta comunicare este cea fata in fata pentru ca exista si alte componente in afara de continut. Dar daca ai echipe virtuale, in alte orase, atunci, evident, il folosesti. Eu il evit total”, mai spune managerul companiei IT.

In ceea ce priveste timpul liber, managerul prefera sa citeasca carti, sa se uite la televizor, sa faca sport si sa mearga la opera ori la teatru cel putin o data pe luna.

La televizor, urmareste in aproximativ 90% din timp emisiunile de pe canalele de stiri precum Realitatea TV ori Antena 3, in restul timpului uitandu-se la emisiuni de divertisment.. De asemenea, prefera filmele de actiune si comediile si nu ii plac filmele horror si cele SF.

In ceea ce priveste cartile, managerul citeste in paralel atat literatura, cat si carti de business, cele din urma fiind recomandate de Ken Blanchard, compania de training cu care SAP lucreaza la nivel global.

Insa hobby-ul lui Valentin Tomsa este sportul, el afirmand ca este din copilarie o fire sportiva.

“Avand in vedere presiunea la care suntem supusi permanent si faptul ca eu sunt si o persoana dinamica, atunci e obligatoriu sa fac sport. Este si o chestiune de protectie. Joc tenis de doua ori pe saptamana, dupa-amiaza. Iarna ma duc la ski si in weekend merg la inot, fac drumetii la munte. La ski merg in Austria, dar ma duc si la noi la Sinaia, la Azuga, dar cate o zi pentru ca nu ai ce sa faci mai mult”, explica directorul general al furnizorului de soft.

In timpul vacantei de vara, merge la mare atat in Romania, cat si in strainatate si cate o saptamana prin tara cu bicicleta.

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri