"Si anul trecut, si in 2009, s-a simtit scaderea puterii de cumparare a populatiei. Anul trecut au fost cu 5% mai putini clienti comparativ cu 2009 cind, de asemenea, numarul celor care au intrat in cafenelele noastre s-a redus cu 10-35%, in functie de locatie", a spus Radu Marinescu, directorul general al Gourmet Products Servicii, potrivit Mediafax.

El a adaugat ca anul trecut numarul clientilor a coborat la 44.000 pe luna.

In Romania exista opt cafenele sub brandul Gloria Jean's, dintre care 6 in Bucuresti si doua la Pitesti si Braila.

"In luna ianuarie a fost ceva mai bine decat in perioada similara a anului trecut, cu o usoara crestere de 3%. In februarie, in schimb, se inregistreaza scadere. Pe intregul an 2011 nu vad o crestere a vanzarilor, ba chiar sunt putin pesimist", a spus Marinescu.

Citeste si:

Cele opt cafenele ale lantului au insumat anul trecut vanzari de circa 1,5 milioane de euro, in scadere cu 5% comparativ cu 2009.

Marinescu a afirmat ca lantul pe care il conduce si-a popus extinderea cu inca cinci unitati in urmatorii doi ani, urmand ca in patru ani numarul cafenelelor sa ajunga la 20.

Investitiile in amenajarea unei cafenele Gloria Jean's, care are o suprafata medie intre 80 si 150 de metri patrati, sunt de 100-150.000 de euro.

Firma Gourmet Products Servicii este detinuta de grupul turc Ener Holding, care mai are in Romania si hotelul Ramada-Majestic din Bucuresti.