"Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare", se precizeaza intr-un comunicat

Celor carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% comparativ cu 68%).

Studiul GfK Romania releva totodata ca mai putin dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse: 13% fata de 34%.

Ambele categorii de consumatori fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent, dar cei carora nu le place shoppingul sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi.

De exemplu, citesc mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai putin reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45%). Cat despre retelele de socializare - prima categoria poate fi gasita mai rar (13% versus 25%). Cu toate acestea, principalul canal de informare este acelasi: discutiile cu prietenii si cunoscutii.

"O importanta deosebita o are comunicarea cu influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii", sustine studiul GfK Roper Reports.

Citeste si:

Conform acestuia, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta cuprinsa intre 15 si 49 de ani sunt influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse.

Cei mai multi, 21%, sunt influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

"Prin urmare, este important pentru companii sa comunice cu influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produse o impresie buna", concluzioneaza cercetarea.

GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viata si valorilor personale ale consumatorilor. La nivel global, studiul se desfasoara incepand cu 1997, iar in Romania - din 2008.

In 2010, au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani, din 26 de tari de pe toate continentele. In Romania, este analizata populatia urbana, cu varsta de peste 15 ani, iar esantionul este reprezentat de 1.000 de respondenti.

GfK Romania, fondata in 1992, face parte din grupul GfK si este lider pe piata cercetarii romanesti. Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.