Tiriac a dat in judecata Bombardier in 2008, in urma unui accident produs in fabrica in timpul lucrarilor de finalizare a avionului Global 5000 comandat in 2005, potrivit Mediafax.

Omul de afaceri sustine ca a platit in avans 20 de milioane de dolari, din pretul total de 30 de milioane de dolari.

O serie de probleme si discrepante au dus la intarzierea lucrarilor la avion, astfel incat Tiriac a fost nevoit sa anuleze o comanda pentru vopsire, in Germania, de 190.000 de dolari.

Apoi, lucrurile s-au inrautatit, potrivit reclamatiei facute de omul de afaceri in justitie.

Angajatii Bombardier "au pierdut practic controlul usii principale a avionului", care s-a prabusit si a retezat balustrada si scara aparatului.
Tiriac cere 3,2 milioane de dolari, pentru acoperirea costurilor, dobanzilor si daunelor.

Avocatul lui Tiriac, Attison L. Barnes III de la firma de avocatura Wiley Rein din Washington, nu a putut fi contactat pentru comentarii.

In celalalt caz, producatorul de avioane este acuzat de neglijenta, in urma unui accident aviatic produs in urma cu doi ani in Statele Unite, in apropiere de Buffalo N.Y., in care si-au pierdut viata 49 de persoane aflate la bord si o alta la sol.

Citeste si:

Acest proces a fost deschis in februarie, in Jacksonville (Florida), de catre parintii uneia dintre victime. In proces sunt implicate familiile a 19 dintre victime.

Investigatia efectuata de Autoritatea pentru Siguranta Transporturilor Nationale din SUA a conchis ca accidentul a fost provocat in cea mai mare parte de o eroare a pilotului si de deficiente in procedurile de specializare ale companiei de transport aerian Colgan Air.

Reclamantii sustin insa ca procesul intentat se bazeaza pe considerente diferite, iar unele concluzii ale autoritatii pot fi inadmisibile din punct de vedere legal.

Cea mai mare parte a procesului se refera la compania de transport aerian.

Bombardier este considerat a treia parte in proces intrucat compania aeriana a sustinut ca, daca va fi gasita responsabila, vina trebuie impartita intr-o anumita proportie si cu producatorul avionului.

Problema implicarii producatorului avionului a fost ridicata si de familiile victimelor.

Reprezentantii Bombardier nu au fost disponibili pentru comentarii.