Perioada in care comerciantii cu amanuntul pot practica reduceri de pret pentru produsele specifice sezonului toamna-iarna va incepe potrivit legii pe 15 ianuarie si se va intinde pana pe 15 aprilie inclusiv. Potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, comerciantii isi pot stabili perioada de soldare de la o zi pana la 45 de zile calendaristice, in functie de necesitati, dar cu conditia sa respecte intervalul stabilit prin lege. Pot fi practicate reduceri de pret doar pentru produsele nealimentare a caror desfacere are caracter sezonier, precum confectii, inclusiv blanarie, pielarie, produse de marochinarie, galanterie, tricotaje, tesaturi, incaltaminte, articole sport-turism, cosmetice, aparate de incalzire si climatizare, ventilatoare si alte produse similare. Produsele propuse pentru soldare trebuie sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de incepere a reducerilor de preturi si oferite spre vanzare in mod obisnuit, inaintea acestei date. In plus, proprietarii magazinelor au obligatia sa notifice, cu cel putin 15 zile inainte, perioada in care efectueaza vanzarile de soldare, la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea.

Reguli stricte pentru soldare

Orice anunt sau alta forma de publicitate privind soldarea trebuie sa specifice obligatoriu data de incepere a vanzarii de soldare si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea de soldare nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare. Reducerile de pret trebuie sa se raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta, care reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile inainte de data aplicarii pretului redus. Anuntul de reducere de pret, exprimata in valoare absoluta sau in procent, trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de produse identice, fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile "pret nou", "pret vechi" langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat.