"Este un contract care poate s-a ironizat mult in perioada anterioara, dar cand avem manageri seriosi toate proiectele pot sa devina realitate", a spus intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax.

Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA, finantarea fiind asigurata in proportie de 50% de la Banca Eeuropeana de Investitii (BEI) si 50% de la bugetul de stat.

Lucrarile la statii se vor executa in galerie deschisa, iar tunelele in subteran.

"Sigur vor fi restrictii in trafic in zonele unde vor fi statiile, dar nu se va aglomera mai mult decat la orice lucrare obisnuita de infrastructura in oras", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

El a spus ca nu exista probleme in legatura cu exproprierile, iar din 130 de imobile ce trebuie expropriate, doar 21 sunt in proprietate privata si nicio cladire nu este de locuit, ci doar spatii comerciale.

Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori ai zonei.

Boagiu a spus ca pentru noul exercitiu financiar al Uniunii Europene din perioada 2014-2020, Metrorex intentioneaza sa investeasca 8,5 miliarde euro. Fondurile vor fi folosite, printre altele, pentru constructia Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor-Universitate-Piata Iancului-Pantelimon in 2016, Magistrala 6 Piata Victoriei-Otopeni, urmand ca licitatia sa fie lansata in al doilea semestru din 2012 si achizitia a 37 de trenuri noi.

Citeste si:

Un alt proiect al Metrorex vizeaza constructia Magistralei 7 Bragadiru-Voluntari, care va fi realizata prin parteneriat public-privat.

Boagiu a mai spus ca la 30 iunie vor fi puse in functiune doua statii noi - Pajura si Parc Bazilescu - de pe Magistrala 4 Gara de Nord-Laminorul.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie, consortiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania) pentru a realiza tronsonul Raul Doamnei-Hasdeu.

Compania Astaldi este prezenta in 23 de tari. In Romania, constructorul italian este implicat in mai multe proiecte importante, printre acestea numarandu-se Pasajul Basarab din Bucuresti si Stadionul National din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitala.

Grupul spaniol FCC este prezent in Romania prin FCC Construccion si prin subsidara Alpine. Printre lucrarile derulate de FCC Construccion se numara podul hobanat de la Otopeni pe centura Capitalei, segmentul de autostrada Timisoara - Arad, centura Aradului, centura Constantei si pasajul Basarab din Bucuresti.

Delta ACM, firma detinuta de Florea Diaconu, a fost infiintata in 1993 si este specializata in constructia si repararea drumurilor, printre lucrarile realizate fiind reabilitarea sistemului rutier de pe mai multe strazi din Bucuresti, precum si modernizarea unor drumuri judetene si nationale.