Planurile nucleare ale Romaniei raman in picioare chiar si dupa dezastrul din Japonia, scrie Ziarul Financiar. Criza nucleara din Japonia nu va influenta constructia re­ac­toarelor 3 si 4 de la Cer­navoda si a celei de a do­ua centrale nucleare a Ro­maniei, dar este posibil sa fie inasprite nor­mele de siguranta, asa cum se va in­aâm­pla in intreaga lume, spun specialistii ro­mani in domeniu.

Money.ro scrie ca gigantul american Chevron a decis majorarea capitalului social al unei filiale a sa din Romania. Practic, compania Chevron Romania Holdings BV a adus 25 de milioane de dolari la capitalul Chevron Romania Exploration and Production SRL, firma infiintata anul trecut, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial. Inainte de majorare, compania din urma avea un capital social de doar 154.000 de euro.

DailyBusiness.ro citeaza experti ai Greenpeace si alte organizatii nonguvernamentale si subliniaza ca reactoarele nucleare de la Cernavoda reprezinta un risc pe care Romania nu si-l permite. Ei au trecut in revista principalele riscuri care pot duce la o explozie care ar sterge Romania de pe harta.

Citeste si:

Strategia energetica a guvernantilor a excelat, dar prin esecuri majore, scrie Financiarul. In pofida unor proiecte ambitioase, niciunul nu a fost dus la bun sfarsit in ultimii doi ani. Investitorii stra­tegici s-au retras pe capete din Romania. Comisia Europeana ne ameninta cu sanctiuni din cauza subordonarii ANRE. Liberalizarea e un concept strain de autoritati. Aceste exemple sunt cateva mostre de realizari ale mandatelor lui Adriean Videanu si Ion Ariton la Ministerul Economiei.

Evenimentul Zilei
relateaza ca in Japonia, primele ore ale diminetii de astazi au adus noi motive de ingrijorare in Japonia - un incendiu a izbucnit la reactorul 4 al centralei nucleare Fukushima. O explozie si un incendiu au avut loc si ieri dimineata in acelasi loc, dar guvernul japonez a anuntat ulterior ca a reusit sa stinga focul. Personalul din centrala a fost evacuat.

Imediat dupa cumparare, un autovehicul incepe un proces de depreciere. Nu toate masinile rulate de pe piata romaneasca se devalorizeaza insa la fel de rapid, scrie Gandul, care isi propune sa faca o lista a valorii masinilor second-hand de pe piata autohtona. Astfel, pretul unei Skoda este imun la criza, in timp ce Dacia 1310 este campioana descresterii de pret.