Astfel, in februarie, comparativ cu ianuarie, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut cu 5,4% ca serie bruta si cu 1,1% ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, informeaza Mediafax.

Aceasta evolutie s-a datorat cresterilor inregistrate in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+20,3% ca serie bruta, respectiv +12,1% ca serie ajustata) si la vanzarile de produse nealimentare (+3,7% ca serie bruta si +0,6% ca serie ajustata). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 0,2% ca serie bruta si cu 0,6% ca serie ajustata.

Fata de februarie 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a scazut atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cu 4,8% si, respectiv, cu 5,2%.

Citeste si:

Scaderile au fost cauzate de reducerea vanzarilor de alimente, bauturi si tutun (-10,3% ca serie bruta, -9,6% ca serie ajustata), a celor de produse nealimentare (-2,1% ca serie bruta si -2,6% ca serie ajustata) si a comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-0,9% ca serie bruta si -2,5% ca serie ajustata).

In primele doua luni, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut, fata de perioada similara din 2010, atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 6% si, respectiv, cu 5,7%.