Din suma totala, aproximativ un miliard de euro reprezinta patru tronsoare de autostrada, pentru care au fost desemnati constructorii, dar inca nu au fost semnate contractele.

Astfel, licitatiile petru portiunile Nadlac-Arad, Timisioara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu de pe coridorul IV de transport european se afla in perioada de contestatii.

Tot pe partea de infrastruitura rutiera, Ministerul Transporturilor va lansa in urmatoarele doua luni licitatii in valoare de 250 milioane de euro pentru centurile localitatilor Brasov, Mihailesti, Craiova si Targu-Mures.

"Obiectivul nostru este sa atragem cea mai mare parte a fondurilor europene. Proiectele sunt pregatite si atata timp cat vom demara procedurile sper sa atragem toti banii din programul operational sectorial de transport", a spus Nazare, la un forum pentru infrastructura.

Potrivit lui Nazare, Ministerul Transporturilor are in prezent licitatii in derulare de aproximativ 460 milioane de euro la CFR, pentru modernizarea tronsonului Curtici-Radna (276 milioane de euro), proiecte ERTMS (European Rail Traffic Management System - 50 milioane de euro) si modernizari de gari (115 milioane de euro).

Citeste si:

El a adaugat ca tot in urmatoarele doua luni CFR SA va lansa licitatii de 1,65 miliarde de euro pentru modernizarea tronsoanelor Simeria-Coslariu (600 milioane de euro) si Coslariu-Sighisoara (900 milioane de euro), precum si sistemul ERTMS corespunzator sectiunilor (130 milioane de euro).

Un alt proiect pe care Ministerul Transporturilor il pregateste este constructia tronsonului de autostrada Dumbrava-Deva, parte a autostrazii Lugoj-Deva.

"Un alt proiect important este Dumbrva-Deva, de 70 kilometri, pentru care nu avem inca toti banii, dar putem sa-l licitam acum si sa avem in executie toata portiunea de la Nadlac la Sibiu", a adaugat Nazare.

Romania poate atrage, prin programul operational sectorial de transport, fonduri comunitare de 4,7 miliarde de euro, la care se adauga cofinantari de la bugetul de stat de 1,1 miliarde de euro.