"Programul nostru vizeaza ca acele companii sa fie mai eficiente, si nu neaparat disponilizari. De aceea este nevoie de un complex de masuri si cred ca trebuie discutat caz cu caz la fiecare companie, astazi cu doamna ministru Boagiu (ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, n.r.) si maine la Ministerul Economiei. Cred ca vom fi capabili ca pana la sfarsitul misiunii, adica inceputul saptamanii viitoare, sa iesim cu ceva concret", a declarat Tanasescu, inaintea discutiilor dintre FMI si ministrul Transporturilor.

El a adaugat ca in prezent discutiile sunt axate pe detaliile tehnice despre fiecare companie in parte.

Intrebat daca FMI va fi de acord ca persoanele disponibilizate sa primeasca salarii compensatorii, Tanasescu a raspuns ca momentan nu au fost discutate aceste masuri cu reprezentantii institutiei financiare internationale.

"In perioada cand am condus un acord cu FMI si au avut loc asemenea disponibilizari, FMI-ul a fost de acord cu salarii compensatorii, insa acum nu am discutat acest lucru. Sunt convins ca ambele parti vor gasi solutii", a mai spus el.

Mihai Tanasescu a fost ministru al Finantelor in perioada decembrie 2000 - decembrie 2004.

Citeste si:

Printre companiile monitorizate prin acordul cu FMI se numara Compania Nationala de Cai Ferate CFR, CFR Calatori, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, Tarom, Societatea Comerciala Electrificare CFR, Interventii Feroviare si Telecomunicatii CFR.

Guvernul s-a angajat prin scrisoarea de intentie transmisa FMI in luna martie sa dezafecteze1.000 de km de cale ferata si sa caute investitori pentru intretinerea a 20% din reteua feroviara, in caz contrar urmand sa inchida liniile.

De asemenea, CFR Calatori va avea posibilitatea sa majoreze tarifele pentru o mai buna acoperire a costurilor.

In scrisoare se mai spune ca Guvernul va scoate la vanzare un pachet minoritar de actiuni de la CFR Marfa pana la finele anului, urmand sa privatizeze operatorul de transport atunci cand conditiile pietei o vor permite, si va cauta un investitor strategic pentru Tarom, tot in acest an. Privatizarea companiei de de transport aerian va avea loc atunci cand conditiile pietei o vor permite.

O misiune comuna a FMI, Comisiei Europene si Bancii Mondiale se afla la Bucuresti, in perioada 27 aprilie-9 mai, pentru prima evaluare a noului acord.