Astfel, in primele trei luni ale acestui an comparativ cu trimestrul unu din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut ca serie bruta cu 5,5%, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-10,7%), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-5,1%) si a vanzarilor de produse nealimentare (-1,3%).

Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul s-a diminuat cu 5,6%, din cauza scaderii vanzarilor de alimente, bauturi si tutun (-10,2%), a celor de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate (-6%) si a vanzarilor de produse nealimentare (-2,4%).

In martie, fata de luna anterioara, afacerile din comertul cu amanuntul au urcat cu 18,6% ca serie bruta, pe fondul cresterilor inregistrate la vanzarile de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate (+24,7%), la cele de produse nealimentare (+18,6%) si la vanzarile de alimente, bauturi si tutun (+14,9%).

In acelasi timp, ca serie ajustata, cresterea pe ansamblu a fost de doar 0,8%, datorita majorarii vanzarilor de carburanti (+3,3%) si a celor de produse nealimentare (+1,8%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au scazut cu 0,1%.

Citeste si:

Comparativ cu martie 2010, in aceeasi luna din acest an, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul s-a diminuat cu 4,8% ca serie bruta si cu 5,8% ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate.

In intervalul analizata, vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun s-au redus cu 11,9% ca serie bruta si cu 11,1% ca serie ajustata, iar cele de produse nealimentare au scazut cu 1,4% ca serie bruta si cu 3,6% ca serie ajustata.

Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a ramas la acelasi nivel ca serie bruta, dar a scazut cu 2,1% ca serie ajustata.