„Indicatorii macroeconomici arata ca tehnic Romania a iesit din recesiune, insa companiile din numeroase domenii inca nu resimt schimbarile pozitive din mediul economic si isi pastreaza un comportament de business de criza, fapt care le reduce sansele de a profita cat mai mult de perioada de crestere care urmeaza inevitabil dupa orice criza”, afirma Mirela Serban, managing partner in cadrul R&M Audit, unul dintre jucatorii de pe piata de contabilitate, consultanta fiscala si audit.

Specialistii R&M Audit sustin ca, pe parcursul crizei, una dintre problemele principale cu care s-au confruntat firmele a fost lipsa de lichiditati, grija care ramane inca „pe agenda” companiilor in acest an.

Astfel, firmele trebuie sa ramana prudente in ceea ce priveste cheltuielile, perseverente in asigurarea resurselor de finantare a activitatii curente si indraznete privind sustinerea investitiilor si a inovatiei.

„Companiile trebuie sa isi inchida activitatile care se dovedesc neperformante, cu toate consecintele neplacute de rigoare, pe termen scurt; va urma o perioada de crestere economica de care o firma poate beneficia doar daca are o viziune si isi canalizeaza eforturile financiare si de resurse umane in directiile cu potential, fiind <<nemiloase>> in ceea ce le priveste pe celelalte”, subliniaza Mirela Serban.

Citeste si:

Ea sustine ca fondurile europene raman un mijloc bun de a sustine un business, desi, cu o rata de absorbtie de 7%, Romania este codasa in acest proces. Consultantii R&M Audit atrag atentia insa ca fondurile europene trebuie privite de catre companii mai degraba ca o sursa viitoare de lichiditati, proiectele de succes fiind cele care isi ating obiectivele de business, iar sumele investite initial de companii sunt rambursate ulterior din fondurile respective.

In perioada urmatoare companiile trebuie sa mentina un control strict al cheltuielilor, atrag atentia consultantii R&M Audit, insa, in acelasi timp, ar trebui sa sustina motoarele de crestere a competitivitatii si a veniturilor. „Daca in trecut, accentul era pus pe scaderea drastica a cheltuielilor, acum ajungem in punctul in care putem sa <<apasam pedala>> de crestere a veniturilor, stimuland activitati precum promovarea pe piata interna sau externa, considerand accesul pe noi piete sau nise”, adauga Serban.

Primele semnale privind „apetitul firmelor pentru crestere” au si aparut, dar destul de timide insa, concluzioneaza reprezentantii R&M Audit.

Compania R&M Audit a fost infiintata in anul 2000, are un portofoliu de peste 200 de clienti si ofera servicii de audit, consultanta fiscala si financiara, contabilitate, salarizare, controlling si arhivare.