"Cele doua motive de reziliere au fost solicitarea cresterii valorii contractului cu 47% si faptul ca au parasit santierul in urma cu 17 luni", a afirmat Boagiu, potrivit Mediafax.

Ministerul Transporturilor a transmis o notificare consortiului, solcitand rezolvarea problemelor pana la 30 mai, in caz contrar urmand sa fie reziliat contractul.

Boagiu a mentionat ca prima firma care a renuntat la suplimentarea costurilor de executie a fost UMB Spedition.

"Apoi si ceilalti parteneri din consortiu au acceptat ca nu vor mai cere niciun ban in plus si vor termina la timp lucrarile", a adaugat ministrul Transporturilor, dupa un forum economic.

Citeste si:

Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a ramas neschimbat, 15 decembrie.

Pana in prezent, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a efectuat plati catre consortiu de 671 milioane lei, inclusiv TVA, neexistand facturi restante. Stadiul fizic de realizare al sectorului de autostrada a fost realizat in proportie de 93% de catre UMB Spedition, 65% pe segmentul unde lucreaza PA&CO si 25% pe segmentul Euroconstruct.

Tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti are o lungime de 42,5 kilometri. Consortiul a castigat licitatia pentru construirea segmentului de autostrada in 2006, iar valoarea initiala a contractului a fost de 702,58 de milioane de lei, fara TVA. Ulterior, in 2009, valoarea lucrarilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.

Firma UMB Spedition este detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, firma Pa&Co International este controlata de Costel Casuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.