In aceasta saptamana, Romania a fost gazda unei delegatii de cursanti si absolventi ai Scolii de Afaceri IMD Lausanne din Elvetia. Conform clasamentelor oficiale, Programul de Executive MBA desfasurat de aceasta institutie a fost cotat ca fiind al saptelea in lume si primul in afara Statelor Unite. Vizita de studii pentru cursantii programului s-a desfasurat in perioada 23-26 ianuarie si a oferit acestora ocazia de a discuta cu managerii unor companii straine care au inregistrat succese pe piata romaneasca.

"Este pentru prima data cand Romania primeste o astfel de propunere, de la o institutie de prestigiu, ceea ce atesta nivelul ridicat la care a ajuns scoala de management din Romania", ne-a declarat Bianca Ioan, director marketing in cadrul Asebuss.

Programul de Executive MBA al IMD Lausanne se adreseaza managerilor de succes, directorilor de top si middle management, urmarind perfectionarea acestora la standarde mai inalte. O importanta deosebita se acorda componentei internationale, care cuprinde vizite de studiu in mai multe zone de interes din lume. Daca in anii precedenti programul a inclus Sillicon Valley, Shanghai si Irlanda, seria 2006 a avut ocazia sa viziteze orasele Bucuresti si Dublin.

Aceste "discovery expeditions" (expeditii de descoperire - n.r.) vor cuprinde in acest an si o vizita in SUA (Sillicon Valley) si Asia (Shanghai). Obiectivele acestor expeditii sunt intelegerea procesului de globalizare si a strategiilor prin care diferite regiuni si state accelereaza sau mentin procesul de crestere economica.

Citeste si:

Gazda acestei delegatii, Scoala de Afaceri Asebuss, le-a pregatit oaspetilor, pe langa vizitele in cadrul companiilor internationale prezente pe piata romaneasca si o dezbatere pe tema "Cresterea economica - cauza sau efect al investitiilor straine in Romania?". Evenimentul a avut loc la Hotelul Intercontinental, prezentarea temei fiind sustinuta de Radu Craciun, seful departamentului local de Cercetare regionala la ABN AMRO, absolvent EMBA al Asebuss. Cu acest prilej, cursantii IMD Lausanne s-au intalnit cu studentii si absolventii scolii din Bucuresti, prezentarea devenind un dialog interactiv care nu s-a limitat doar la tema aleasa.

Vizita de studiu a studentilor EMBA IMD a fost organizata in acest an in Romania pentru ca, sustin organizatorii, "mediul de afaceri a devenit extrem de interesant atat datorita progresului sustinut pe care il inregistreaza economia romaneasca in perioada de tranzitie catre o piata functionala, cat si datoria cresterii economice pe care Romania a inregistrat-o in ultimii ani".

Aceste particularitati fac ca mediul de business romanesc sa reprezinte cadrul propice de studiu pentru cursantii EMBA ai IMD Lausanne. Promotia 2006 este reprezentata de manageri de succes in cadrul celor mai importante companii multinationale din lume (Novartis, Nokia, Nestle, Sun Microsystems, Philips Semicinductors, Johnson&Johnson Medical, Eastmnan Kodak Co., Reuters, Orange, Tetra Pak, Polycom, Siemens) si care au o experienta medie de munca de 17 ani.

Evenimentul de marti seara a fost un bun prilej pentru ca acestia sa impartaseasca colegilor lor romani o parte din experienta acumulata in calitate de factori de decizie intr-un mediu de business elitist. "Romania are inca o imagine nu foarte buna in mediul de business din Europa, vorbindu-se frecvent de coruptie, economie neagra, birocratie excesiva. Dar aceasta imagine se schimba o data ce patrunzi, chiar si superficial, in timpul unei vizite de patru zile, in mediul efectiv de afaceri din tara dumneavoastra". Aceasta a fost concluzia la care a ajuns majoritatea membrilor delegatiei, la finalul acestei vizite.