Contractul are o durata de 23 de luni si va fi finantat din fondurile europene nerambursabile si de la bugetul de stat, scrie Mediafax.

Pentru a participa la licitatie, firmele interesate trebuie, printre altele, sa fi avut in ultimii trei ani o cifra medie de afaceri de minim 3,5 milioane euro.

Firma castigatoare va dezvolta Modelul National de Transport si bazele de date aferente, va elabora previziunile de fluxuri de trafic pe moduri de transport, va identifica si prioritiza masurile de politica de transport si proiectele de investitii, va prezenta analize economico-financiare la nivel de program, va intocmi strategia de dezvoltare a sistemului national de transport si va realiza evaluarea strategica de mediu.

Obiectivul Master Planului este de a dezvolta instrumentele de politica de transport necesare pentru a promova dezvoltarea unui sistem de transport national durabil, echilibrat intre modurile de transport, care sa stea la baza pregatirii POS-T 2014 - 2020, precum si a altor decizii privind planificarea optima a investitiilor in infrastructura de transport.

Citeste si:

Pentru elaborarea documentului vor fi dezvoltate scenarii pe termen scurt (pentru anul 2015), mediu (anul 2020) si lung (2030).

Totodata, in cadrul Master Planului trebuie sa fie dezvoltat un ghid national de evaluare a proiectelor in transporturi, care trebuie prezentat de consultant in luna a V-a de contract. Ghidul trebuie sa contina metodologia propusa pentru evaluarea proiectelor si strategiilor din cadrul documentului.

La alegerea ofertei castigatoare pretul si oferta tehnica vor avea o pondere egala, de 50%. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 8 august, data la care vor fi deschise.

Primul POS-T a fost pentru perioada 2007-2013, prin care MTI a beneficiat de o finantare europeana de 4,5 miliarde euro, la care se adauga contributia de la bugetul de stat de 1 miliard euro. La finele anului trecut, gradul de absorbtie era de aproximativ 1%.