Constructia podului peste Dunare, al doilea intre Romania si Bulgaria, beneficiaza de finantare prin programul Instrument Structural de Pre-Aderare (ISPA) si trebuia sa se incheie in octombrie anul trecut, dar a fost intarziata din cauza unor dificultati tehnice, potrivit Mediafax.

Ministerul Transporturilor de la Sofia a anuntat ca termenul de constructie al podului va fi prelungit de catre Comisia Europeana, in urmatoarele saptamani, cu doi ani, pana in octombrie 2012.

Constructia podului, care va facilita traficul din Europa Centrala catre Grecia prin Vestul Romaniei si Bulgaria, este incheiata in proportie de 63%, iar 57% din infrastructura care face legatura cu podul a fost, de asemenea, finalizata.

Citeste si:

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Costurile totale ale proiectului totalizeaza 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridica la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiaza de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.