Comisia Europeana analizeaza facilitatile pe care statul roman doreste sa le acorde firmei indiene Mahindra&Mahindra la privatizarea societatii Tractorul Brasov, o decizie fiind asteptata pentru luna februarie. De ce va hotari CE va depinde si soarta contractului de privatizare a uzinei de la Brasov.

"La data de 31 decembrie 2005, datoriile totale ale societatii (Tractorul, n.r.) erau de 675,2 milioane lei, ceea ce face aproape imposibila preluarea societatii de catre investitorul interesat. Definitoriu este avizul Consiliului Concurentei, care va putea, pe mecanismul de preconsultare, sa aiba inclusiv un punct de vedere de la Comisia Europeana. Pentru a putea notifica Consiliul Concurentei, AVAS si cumparatorul definesc termenii de aplicabilitate a principiului creditorului privat prudent, concomitent cu stabilirea unor masuri de restructurare a societatii", potrivit datelor Directiei comunicare si relatii publice a AVAS transmise, ieri, agentiei Mediafax.

Conform reprezentantilor Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), autoritatile romane doresc sa convinga Comisia Europeana ca stergerea datoriilor Tractorul nu reprezinta o forma de ajutor de stat. "AVAS va sustine oportunitatea continuarii procesului de privatizare in conditiile date, o data ce va fi definitivat contractul de privatizare", afirma conducerea AVAS.

Negocierile pentru privatizarea Tractorul au inceput in septembrie 2005, dupa ce AVAS a decis ca oferta Mahindra&Mahindra pentru pachetul de actiuni reprezentand 80,17% din capitalul social al Tractorul a fost superioara celei depuse de societatea romaneasca MYO-O. Privatizarea societatii ar fi trebuit sa aiba loc pana la sfarsitul anului trecut, conform acordului cu FMI, in caz contrar hotarandu-se lichidarea. Ruperea acordului cu FMI a permis continuarea procesului de privatizare.
Tractorul este una dintre putinele societati mari ramase in portofoliul statului. Aceasta este a doua incercare de privatizare a societatii din Brasov, dupa ce acordul incheiat in 2003 cu firma italiana Landini nu a fost finalizat, intrucat investitorul a hotarat sa nu mai preia uzina. Mahindra&Mahindra are o gama larga de activitati si produce atat tractoare, cat si automobile, urmand sa realizeze in India, in parteneriat cu grupul Renault, modelul Logan.