Firmele care solicita acordarea etichetei ecologice UE, pentru a-si promova astfel in fata clientilor marfurile sau serviciile furnizate, vor plati o taxa fixa de 200 euro/produs pentru procesarea cererii, varsata integral la bugetul de stat, fara insa sa mai achite si o taxa anuala de utilizare, conform Mediafax.
"Taxa pentru fiecare solicitare privind acordarea etichetei ecologice UE unui produs este in valoare de 200 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb leu/euro al Bancii Nationale a Romaniei din data efectuarii platii. Nu se percepe taxa anuala", se arata intr-o hotarare aprobata de Guvern.

Noua taxa va intra in vigoare in termen de 30 zile.

Legislatia actuala, aplicata din 2007, prevede un tarif minim de 300 euro si unul maxim de 1.300 euro pentru procesarea cererii de acordare a etichetei ecologice, din care doar 75% este varsat la buget, restul sumei astfel incasate fiind directionat catre un fond de stimulare a angajatilor din Ministerul Mediului.

Aceeasi legislatie impune insa firmei care a obtinut eticheta ecologica sa plateasca si un tarif anual pentru utilizarea acesteia, egal cu 0,15% din volumul anual al vanzarilor produsului etichetat, dar nu mai putin de 500 euro si nu mai mult de 25.000 euro.

Firmele care introduc pe piata produse etichetate ecologic UE fara sa aiba acest drept sau care furnizeaza date inexacte la evaluarea performantelor produsului vor fi amendate cu 5.000 lei-10.000 lei de catre inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor sau cei ai Garzii Nationale de Mediu.

Eticheta ecologica a Uniunii Europene, reprezentand un simbol grafic sau un text descriptiv aplicat pe produs sau ambalaj, este o schema unica de certificare prin care consumatorii pot distinge produsele si serviciile verzi, care nu afecteaza mediul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri