Intrebata de jurnalisti, in timpul unei vizite in municipiul Arad, care este stadiul negocierilor cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania, Anca Boagiu a spus ca acestea nu au fost finalizate, scrie Mediafax.

"Suntem pe calea cea buna, este o negociere din care ministerul si compania (CNADNR - n.r.) trebuie sa scoata maximum dintr-un contact pe care il stiti cu totii: nu ne-a facut nici cinste, nici onoare, nu ne-a adus nici castiguri si cei ce l-au semnat nu as putea sa spun ca au fost romani adevarati, prieteni ai Romaniei, ci mai degraba dusmani ai statului", a spus Boagiu (foto).

Anca Boagiu s-a aflat, joi, la Arad pentru a participa la un eveniment simbolic - turnarea ultimei cantitati de beton necesara pentru podul peste Mures care face parte din centura in regim de autostrada.

In urma cu doua saptamani, tot la Arad, Anca Boagiu declara ca ministerul este in negocieri cu Bechtel pentru ca Autostrada Transilvania "sa intre intr-o normalitate a preturilor

"Sunt in desfasurare negocierile. Pozitia ministerului este ferma, noi nu avem altceva de facut decat sa negociem acest contract astfel incat sa intre intr-o normalitate a preturilor", spunea Anca Boagiu.

Potrivit pro TV, pretul de constructie a autostrazii Brasov-Bors a fost redus de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai putin de jumatate, in urma unor negocieri intre autoritati si Bechtel, constructorul urmand sa reia lucrarile la toamna, dupa ce va primi o parte din sumele datorate de stat.

Citeste si:

Postul de televiziune relateaza, citand surse din Ministerul Transporturilor, ca au avut loc "negocieri dure", in urma carora Bechtel a renuntat la o parte din pretentii, in schimbul platii unei transe din datorii.

"Exista informatii ca au avut loc discutii politice la nivel inalt care i-au convins (pe americanii de la Bechtel, n.r.) sa accepte aceste conditii, mai ales ca la negocieri a participat si ambasada americana. Cu preturi care depasesc pe anumite portiuni si 30 de milioane de euro per kilometru, santierul autostrazii Transilvania a consumat deja peste un miliard de euro, iar la plata mai asteapta facturi de peste 200 de milioane de euro", conform ProTV.

Pretul pe kilometru ramane insa ridicat, iar autostrada este una dintre cele mai scumpe din lume, arata sursa citata.

Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.

Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea in luna mai o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.