Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, considera ca solutia la care au ajuns Ministerul Transporturilor si compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania reprezinta "un succes pentru toate partile", in special pentru cetatenii romani.
Ambasadorul SUA la Bucuresti apreciaza decizia Guvernului Romaniei de a adopta o noua metoda de plata pentru Autostrada Transilvania, ca parte a pachetului de propuneri acceptate de firma americana Bechtel, se arata intr-un comunicat al misiunii diplomatice remis agentiei Mediafax, care precizeaza ca acordul trebuie ratificat de Guvernul Romaniei, iar in acel moment se va pune la punct acordul final.

"Ma bucur ca Bechtel si Ministerul Transporturilor si al Infrastructurii au reusit sa identifice impreuna o solutie in cazul acestui important proiect. Rezultatul este o solutie pentru toate partile, in special pentru cetatenii romani care se vor bucura de beneficiile unui sistem modern de autostrazi in acele regiuni ani de zile de acum inainte", a declarat Mark Gitenstein, conform sursei citate.

Ambasadorul o felicita pe Anca Boagiu pentru "rolul important pe care l-a avut in obtinerea acestui progres", care asigura realizarea unei autostrazi de inalta calitate, acordand atentie si costurilor pe care le implica pentru Romania.

"Incurajez ferm Guvernul Romaniei sa adopte acest acord si sa asigure aplicarea sa fara probleme, in acelasi spirit al parteneriatului si pragmatismului care a adus la acest acord. Acum scopul nostru ar trebui sa fie finalizarea acestor segmente ale Autostrazii Transilvania fara intarziere", mai declara Gitenstein.

Costul de construire a autostrazii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai putin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe doua tronsoane, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase tronsoane, a anuntat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Premierul Emil Boc a sustinut la randul sau ca Bechtel nu va primi despagubiri pentru modificarea contractului.

Potrivit ministrului Transporturilor, costul total al autostrazii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro la cat s-ar fi ridicat investitia totala daca lucrarea ar fi fost derulata pana la final cu Bechtel pe baza contractului incheiat in 2004.

Potrivit ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrarile doar la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii Transilvania, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase tronsoane, fara nicio pretentie din partea constructorului american.

Boagiu a precizat ca intelegerea cu constructorul american Bechtel a putut fi modificata cu sprijinul ambasadei americane la Bucuresti si a presedintelui Traian Basescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri