Organizatia care propune programe participa la finantarea acestora cu minim 20% din cheltuielile totale eligibile, potrivit ghidului privind accesarea sprijinului acordat programelor de informare si promovare a fructelor si legumelor proaspete pe piata interna si in tari terte, aprobat de ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara.

Masura a fost aprobata "in contextul crizei fara precedent care a lovit sectorul", din cauza epidemiei provocate de bacteria E-coli.

Cofinantarea din fonduri publice va fi de maximum 80% din costul eligibil al programului, dintre care 30% de la bugetul national si maximum 50% de la bugetul Uniunii Europene.

Citeste si:

"Programul de promovare va fi facut de o organizatie de profil si va fi depus pana pe data de 16 august, ministerul il va evalua si il va depune la Comisia Europeana, care il va aproba sau nu, alaturi de programele altor tari. Este vorba de un program pe trei ani, la care organizatia de profil va trebui sa participe cu 200.000 de euro", au spus reprezentantii ministerului.

Promovarea, atat interna, cat si internationala, va fi facuta in principal prin campanii de informare si participarea cu produse la diverse evenimente, targuri si expozitii.