Proiectarea va dura trei luni, iar constructia 12 luni, scrie Mediafax.

Perioada de garantie a lucrarilor a fost stabilita pentru 48 de luni, a anuntat Compania de Drumuri, intr-un comunicat.
Valoarea contractului este mai mica decat cea estimata, de 726,2 milioane lei fara TVA, iar fata de contractul atribuit Colas, reziliat, suma este cu 60 de milioane de euro mai redusa, conform sursei citate.

"Totodata, termenul pentru proiectare si executie a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibila in cursul anului 2012. Lucrarile executate de catre noul antreprenor vor avea 4 ani de garantie, fata de 2 ani cat prevedea contractul anterior", se mentioneaza in comunicat.

Proiectul este finantat din fonduri BEI si Fonduri de Coeziune. Tronsonul de autostrada are o lungime de 20,49 kilometri.

Citeste si:

La inceputul lunii septembrie asocierea Astaldi - Max Boegl a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia.

Initial, contractul pentru segmentul Cernavoda-Medgidia a fost atribuit companiei franceze Colas, insa Ministerul Transporturilor a reziliat contractul in luna aprilie. Principalul motivul al rezilierii contractului a fost o solicitare a companiei Colas prin care cerea suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat traseul autostrazii a fost schimbat.

Autostrada Soarelui este realizata pe tronsonul Bucuresti - Cernavoda. Lucrarile pentru finalizarea autostrazii au fost impartite in doua sectoare, respectiv Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta.

Asocierea Astaldi-Max Boegl a fost implicata in mai multe proiecte importante din Romania, printre acestea numarandu-se Stadionul National din cadrul complexului Lia Manoliu din Capitala. De asemenea, compania italiana Astaldi a participat la constructia Pasajului Basarab din Bucuresti si face parte din consortiul care va realiza magistrala de metrou Raul Doamnei-Hasdeu.