Faptul ca structura nationala se doreste privatizata este o aberatie, cand niciunde nu se fac privatizari in acest sector. Operatorii privati de transport feroviar detin deja in prezent 30 la suta din piata din Romania, a precizat Bogdan Hossu, potrivit Mediafax.

"A transfera intreaga infrastructura pentru sectorul privat inseamna de fapt afectarea profunda a structurii de aparare a tarii. Este surprinzator ca CSAT aproba ca infrastructurile, care sunt de fapt de politica strategica nationala, sa fie privatizate, deci dependente de operator privat care pot pune in dificultate, intr-un caz deosebit, situatia tarii, pur si simplu sa spuna armata nu are voie sa circule pe calea ferata romaneasca", a subliniat Hossu.

In opinia liderului sindical, calea ferata ar trebui sa ramana unul dintre cei mai ieftini operatori principali, aceasta decizie fiind aberanta.
Hossu considera ca personalul va fi, cel mai probabil, restructurat in totalitate si adus personal din exterior, care sa fie mai ieftin, pentru ca tot timpul se incearca cresterea gradului de rentabilizare prin scaderea cheltuielilor cu personalul.

CSAT a avizat proiectul de HG pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din actiuni, respectiv un pachet mai mare decat cel anuntat initial de autoritati, respectiv de 20%.

Citeste si:

"Membrii CSAT au avizat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din actiunile companiei, cu obligatia respectarii de catre companie a nevoilor de transport in situatii de urgenta, precum si a celor care deriva din angajamentele Romaniei in cadrul NATO si in cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.

Guvernul s-a angajat fata de Fondul Monetar International sa vanda pachete minoritare de actiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfa, unde participatia care ar fi urmat sa fie cedata fusese stabilita la 20%.

La sedinta au participat premierul Emil Boc, ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, ministrul Apararii Nationale, Gabriel Oprea, ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Ion Ariton, ministrul Justitiei, Catalin Marian Predoiu, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, directorul Serviciului de Informatii Externe, Mihai Razvan Ungureanu, directorul Serviciului Roman de Informatii, George Maior, seful Statului Major General, general-maior Stefan Danila, consilierul prezidential pentru securitate nationala, Iulian Fota, secretarul CSAT, general-locotenent Ion Oprisor, si purtatorul de cuvant al Presedintelui Romaniei, Valeriu Turcan.