Procedura, pregatita de Guvern prin ordonanta de urgenta, va fi decisa prin derogare de la legea care stabileste in prezent ca sumele provenite din amenzile aplicate persoanelor juridice reprezinta venit integral la bugetul de stat, iar amenzile privind circulatia pe drumurile publice sunt varsate tot integral la bugetele locale, informeaza Mediafax.

Prin actul normativ mentionat, Executivul va stabili ca veniturile colectate prin amenzile aplicate firmelor pentru diverse incalcari ale legislatiei privind drumurile publice vor fi cedate Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) in proportie de 70%, spre a fi utilizate exclusiv pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.

Bugetul CNADNR va fi astfel alimentat suplimentar, pentru lucrari la drumurile nationale, cu fonduri colectate de autoritati prin amendarea firmelor cu servicii de comert ambulant pe drumurile publice, a transportatorilor care intra pe drumurile publice cu noroi pe roti sau pierd materiale de constructie in timpul transportului, precum si a firmelor care amplaseaza panouri publicitare la distante sub limita legala de intrarea/iesirea din intersectie (cazuri in care legislatia prevede o amenda similara, cuprinsa intre 3.000 lei si 6.000 lei).

Citeste si:

Tot pentru lucrari de drumuri vor fi varsati la bugetul CNADNR, in proportie de 70%, banii adunati din amendarea constructorilor care nu respecta distanta minima legala dintre axul drumului si constructia situata de o parte sau alta a drumului (amenda cuprinsa intre 1.000 lei si 2.000 lei), care executa lucrari ce pericliteaza stabilitatea drumului, siguranta circulatiei, obtureaza vizibilitatea indicatoarelor rutiere, provoaca inzapezirea drumului, nu asigura semnalizarea drumului pe perioada executarii unei lucrari de reparatie, implica modificari ale traseului, nu asigura revizia periodica a constructiilor amplasate in zona drumului public, nu repara caile de acces la drumurile deschise circulatiei publice si nu le desfiinteaza pe cele realizate fara autorizatie (amenda intre 3.000 lei si 6.000 lei).

Acelasi regim va fi aplicat si sumelor obtinute din amendarea firmelor care amenajeaza parcari in interiorul si exteriorul curbelor periculoase (3.000 lei-6.000 lei) si a transportatorilor care livreaza bunuri divizibile cu vehicule fara prelata (1.000 lei-2.000 lei), care nu respecta interdictiile de circulatie in anumite zile si intervale orare (2.000 lei-4.000 lei) sau care nu asigura conditii pentru curatarea rotilor vehiculului, nu dispun, in punctele de incarcare, de instalatii de cantarire ori nu emit tichet de cantar pentru fiecare vehicul si nici nu tin evidenta tichetelor emise in ultimii cinci ani (5.000 lei-10.000 lei).

In acelasi timp, ponderea fondurilor varsate la bugetul CNADNR din sumele colectate de autoritati prin amendarea soferilor care circula fara rovinieta va urca de la 25% la 70%, tot pentru finantarea lucrarilor la drumurile nationale.