"Noi am cerut ca si anul acesta majoritatea resurselor financiare sa fie concentrate pe cofinantarea proiectelor de la Uniunea Europeana si pe cele finantate din credite de la Banca Europeana de Investitii", a spus Boagiu intr-o conferinta de presa, citata de Mediafax.

Ea a aratat ca sunt, in prezent, in executie, in Romania, circa 2.500 de kilometri de drumuri nationale, iar valoarea totala estimativa este de doua miliarde de euro, credite de la BEI, din care 50 la suta reprezinta credit, iar restul este contributie de la bugetul de stat.

Ea a aratat ca in Moldova nu exista culoare de autostrada, dar ca prin deblocarea creditului de la BEI se fac modernizari de drumuri si in aceasta zona a Romaniei.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca, in ceea ce priveste constructia de autostrazi, in aceasta perioada, ca urmare a finantarii existente, MTI se concentreaza pe coridorul IV pan-european, dar este preocupat si de un culoar nord-sud.

Citeste si:

"Avem in pregatire un coridor de la nord la sud. Am discutat despre el. Tinta cea mai importanta este de a identifica si finantarea", a spus Boagiu, adaugand ca autostrazile sunt scumpe.

Anca Boagiu a afirmat ca nu s-a propus cresterea costului rovinietei, mentionand ca aceasta reprezinta o sursa importanta de venituri pentru CNADNR.

"Nu ne-am propus o crestere a rovinietei", a spus ministrul.