Termenul de executie a lucrarilor este de 30 de luni, iar finantarea va fi asigurata din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin Fondul de Coeziune - 85%, si de la bugetul de stat - 15%, se arata intr-un comunicat transmis de CFR.

Modernizarea tronsonului de cale ferata presupune lucrari la infrastructura si suprastructura (printre care lucrari de consolidare a liniilor cu o lungime de 7,78 km, constructia sau reabilitarea a 16 poduri, respectiv 8 pasaje denivelate si un tunel), lucrari de electrificare si energoalimentare, de telecomunicatii feroviare, de constructii civile si de protectie a mediului.

Rezultatul licitatiei poate fi contestat in termen de zece zile de la primirea comunicarii.

Dupa finalizarea lucrarilor, trenurile de calatori vor circula cu viteza de 160 km pe ora, iar cele de marfa cu 120 km pe ora.

Linia Vintu de Jos-Simeria face parte din tronsonul Coslariu - Simeria situat pe Coridorul IV pan-european (Constanta - Bucuresti - Brasov - Alba Iulia - Curtici).

Citeste si:

Compania austriaca Swietelsky are ca obiect de activitate constructia de terasamente de cale ferata. Compania a participat prin intermediul filialei din Romania la modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti-Campina si a unei linii de tramvai din Bucuresti si, in prezent, efectuaza lucrari de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta.

Grupul francez Alstom este prezent in Romania prin Alstom Transport Romania, care are din 2003 un contract cu Metrorex, cu o durata de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a trenurilor de metrou.

Arcada Company SA Galati este specializata in constructii de cai ferate, drumuri, poduri, consolidari terasamente, constructii civile. Firma este controlata de doua persoane fizice, Spiru Mantu si Mihai Huma, fiecare cu 44% din actiuni.

Firma Euroconstruct Trading '98 este detinuta de omul de afaceri Dan Besciu si este specializata in constructia infrastructurii rutiere, fiind implicata in proiecte precum autostrada Bucuresti-Ploiesti, Sibiu-Orastie, dar si in modernizarea drumurilor nationale.

Transferoviar Grup a fost infiintat in 2003 si este detinuta de omul de afaceri Calin Mitica. Activitatea principala a firmei este transportul de marfa si manevrele feroviare, iar cea secundara reparatii de vagoane de marfa si calatori si locomotive. Grupul a intrat anul trecut pe piata transportului feroviar de calatori, pe doua rute din judetele Buzau si Bihor.