In luna octombrie, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a urcat fata de luna precedenta atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 2,7%, respectiv 2%.

Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri a crescut cu 2% atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, anunta Mediafax.

In schimb, dupa primele zece luni, cifra de afaceri din comert a scazut fata de perioada corespunzatoare a anului trecut atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cu 4% si, respectiv, 4,5%.

Volumul cifrei de afaceri in serie bruta din luna octombrie a avansat fata de septembrie datorita cresterilor inregistrate, in principal, la comertul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+13,7%) si la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun in magazine specializate (+7,5%) .

Cresterea ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate se datoreaza, in principal, comertului prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+12,3%), vanzarilor de produse textile, imbracaminte si incaltaminte (+8,8%), precum si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun in magazine specializate (+6,9%).

Citeste si:

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a fost mai mare fata de octombrie 2010 datorata cresterii in principal a vanzarilor de mobila, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierarie (+17,3%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun in magazine specializate (+14,3%).

In serie ajustata, cresterea fata de octombrie 2010 a fost sustinuta in principal de vanzarile de mobila, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierarie (+16,5%), produse alimentare, bauturi si tutun in magazine specializate (+11,7%).

Scaderea din primele zece luni in serie bruta, comparativ cu aceeasi perioada din 2010, reflecta reducerea vanzarilor de produse farmaceutice si medicale, produse cosmetice si de parfumerie in magazine specializate (-8,7%) si a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun in magazine specializate (-8,4%).

Volumul cifrei de afaceri pentru in serie serie ajustata a scazut cu 4,5% in primele zece luni, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-7,7%) si a comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule (-3,9%).