"Semnam astazi contracte de 216 milioane euro, dupa ce au mai fost semnate deja contracte de 50 milioane euro pe parcursul anului", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiou, prezenta la semnare.

Primul contract, de 176,18 milioane euro, se refera la modernizarea tronsonului Vintu de Jos - Coslariu, (35,4 kilometri) din judetul Alba, care a fost semnat cu firma italiana Impressa Pizzarotti. Contractul are o durata de executie este doi ani si jumatate, la care se adauga doi ani de garantie. Termenul de finalizare este anul 2014, iar lucrarile sunt finantate in proportie de 85% din Fondurile de Coeziune, si 15% de la bugetul de stat.

Alte doua contracte au fost semnate cu asocierea Swietelsky - Sopmet - Dafora pentru modernizarea a cinci tuneluri din regionalele Brasov si Timisoara. Valoarea cumulata celor doua contracete este 4,9 milioane euro.

Ultimile cinci contracte au fost semnate pentru modernizarea garilor din Braila (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 7,6 miloane euro), Piatra Neamt (Confer Group - Wiebe Romania - Radaria - 4,7 miliioane euro), Sf. Gheorghe (Confer Group - Wiebe Romania - Radaria - 5,97 milioane euro), Vaslui (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 5,05 milioane euro) si Pitesti (Unicon - Leonhard Weiss - 11,31 miliioane euro).

Toate contractele pentru gari au o durata de executie a lucrarilor de un an si sionci luni, mai putin statia din Pitesti, care are un termen de doi ani si doua luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.

Citeste si:

Perioada de garantie pentru lucrari este de doi ani.

Boagiu a mai spus ca doua licitatii - referitoare la modernizarea tronsonului Simeria - Vintu de Jos (317,26 milioane euro fara TVA) si Frontiera - Curtici - Arad (248,2 euro fara TVA) - sunt contestate, urmand sa se pronunte saptamana viitoare Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor saptamana viitoare.

Contractele semnate deja de CFR SA, in valoare de 50 milioane euro se refera la modernizarea garilor Giurgiu Oras (2,7 milioane euro), Slobozia Veche (5,2 milioane euro) si Calarasi (4,8 milioane euro), precum si la implementarea unui program pilot de management al traficului (ERTMS) pe sectorul Buftea Crivina (38 milioane euro).

Tronsonul Vintu de Jos - Coslariu face parte din Coridorul IV Paneuropean, care, pe teritoriul Romaniei are traseul Frontiera - Curtici - Arad - Deva - Alba Iulia - Sibiu - Brasov - Bucuresti Constanta.