Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri, ca Renault este una dentre cele mai stabile investitii straine facute in Romania, el precizand ca relocarea productiei in Maroc, pe viitor, este exclusa, informeaza Mediafax.
Solicitat sa precizeze ce efect ar avea asupra economiei romanesti o posibila relocare a productiei Dacia in Maroc pe viitor, Basescu a spus: "Este exclus sa se intample asta".

"Stim de cinci ani ca Renault va construi o uzina in care sa produca Dacia Logan si altele tipuri de masini in Maroc. Stim ca s-au dezvoltat capacitatile de productie - motoare, cutii de viteze - aici ca sa poata fi alimentata si acea uzina. Deci, nu exista acea posibiltate", a spus seful statului.

Basescu a precizat ca, de altfel, grupul Renault a facut una dintre cele mai spectaculoase investitii care puteau fi facute.

"Cand se negocia contractul - sunt unul dintre semnatarii acelei hotarari de privatizare cu Renault - se vorbea de investitii de 500 de milioane de Euro. S-a ajuns la vreo trei miliarde investitii si grupul Renault a dezvoltat in Romania un centru de cercetare impresionant - cel de la Titu. Ceea ce nu arata deloc o firma care a facut un hangar, a pus 300 de calculatoare si se gandeste sa-si ia hangarul maine", a spus Basescu.

Automobile Dacia va muta o parte din productia modelului Sandero de la Mioveni la fabrica Renault din Casablanca, Maroc, pentru a extinde capacitatea de productie a Duster, a declarat, in 13 septembrie, Jacques Chauvet, directorul Renault pentru regiunea Euromed si totodata presedintele CA al Dacia.

"Am decis mutarea unei parti a productiei Sandero in Maroc datorita cresterii cererii pentru Duster, astfel ca trebuie sa marim cadenta de productie. Cum suntem aproape de capacitatea maxima de productie a uzinei de la Mioveni, vom muta o parte din productia Sandero ca sa facem loc modelului Duster", a spus Chauvet, prezent la Salonul Auto de la Frankfurt.

Totodata, el a afirmat ca cele doua noi modele Dacia pe care Renault le va fabrica la uzina de la Tanger, Maroc, respectiv modelul de familie si cel comercial, vor intra in productie la inceputul anului viitor.

Chauvet a adaugat ca o mare parte din componentele necesare fabricarii celor doua modele vor proveni de la furnizorii din Romania.

El a mai spus ca Renault nu are in plan, in prezent, constructia unui automobil Dacia electric sau hibrid, insa nu exclude un astfel de proiect in viitor.

Renault a anuntat, in iulie, ca vanzarile Dacia de autoturisme si vehicule comerciale usoare au scazut in primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unitati, de la 182.153 in aceeasi perioada a anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri