Astfel, clasa de mijloc va atinge circa 5 miliarde de persoane in 2030, ceea ce va duce la o crestere a cererii la nivel global de la 21 bilioane dolari la 56 bilioane dolari.

Studiul Ernst & Young estimeaza ca 40% din cheltuielile clasei de mijloc se vor efectua in Asia, pana in 2030, comparativ cu nivelul de 10% in prezent.

In acest context, companiile vor fi nevoite sa-si adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea raspunde noilor cerinte ale clasei de mijloc in crestere rapida la nivel global si, mai ales, in pietele emergente.

"Schimbarile vor trebui sa includa crearea unor produse si servicii cu totul noi, daca aceste companii vor dori sa realizeze inovari reale si sa obtina crestere", potrivit studiului firmei de consultanta, care s-a bazat pe o cercetare incluzand interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum si cu cativa dintre cei mai influenti antreprenori ai momentului din lume.

Citeste si:

Studiul evidentiaza faptul ca majoritatea companiilor din economiile dezvoltate isi concentreaza in prezent eforturile si actiunile catre segmentul premium al pietei. Chiar si in cazul companiilor din pietele emergente, aceasta proportie se ridica la 40%.

Astfel, aceasta orientare spre bunurile de lux va trebui sa se schimbe.

Plecand de la o preconizata crestere a noului segment de clienti cu venituri medii, studiul identifica punctele in care inovatia este necesara: cunoasterea clientului, adaptarea la cultura si obiceiurile de consum locale, cercetarea si dezvoltarea, operatiunile si modelul de business – care trebuie sa combine relevanta locala cu prezenta globala.