Ministrul a inspectat, impreuna cu premierul Emil Boc, santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, reclamand ca exista o lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.

"Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in opozitia pe care o avem ba de la Electrica, ba de la unele autoritati, ba de la schimbari de PUZ-uri, ba de la diverse presiuni care se pun pe constructori, si atunci trebuie sa decidem la un moment dat. Noi lucram la o modificare legislativa - nu va ascund asta - astfel incat tot felul de astfel de ingerinte sa fie eliminate", a spus Boagiu primului-ministru.

Premierul Emil Boc s-a interesat de stadiul proiectului si a atentionat ca lucrarile trebuie finalizate in luna aprilie, cel tarziu in luna mai a aestui an.

"Luna mai este termenul de rezerva", a spus Boc, dupa ce constructorii au avansat in prima faza acest termen pentru finalizarea lucrarilor.

In luna august, premierul a vizitat din nou santierul de lucrari si le-a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra", avertizand ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat, la finele anului trecut, ca firmele Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, care fac parte din consortiul care construieste tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, in lungime de 42,5 kilometri, parte a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, vor fi penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru ca au depasit termenul de finalizare a lucrarilor.

Citeste si:

Termenul de finalizare era 15 decembrie. Noul termenul estimat de CNADNR pentru finalizarea tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti este trimestrul al doilea al acestui an.

Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti va avea 62 de kilometri, din care in noiembrie erau finalizati 25 de kilometri. Valoarea totala a lucrarilor se ridica la 450 de milioane de euro.

Sursa foto: Ministerul Trasporturilor