Acest lucru a fost izbitor ilustrat intr-un tabel din publicatia New York Times, care arata numarul inmatricularilor de automobile noi in perioada 2007-2011, potrivit Forbes.

Astfel, din cele 24 de tari din Uniunea Europeana, cele mai mari scaderi ale inmatricularilor de masini noi s-au inregistrat in Ungaria (-73,7%) si in Romania (-74,1%). Pe ansamblul UE comprimarea pietei de automobile noi a fost de 15,8%.

„Nu toata lumea are nevoie de o masina, dar scaderile inregistrate de inmatricularile de automobile noi reprezinta un bun indicator al suferintei clasei de mijloc. Si care sunt rezultatele?”, se intreaba retoric un jurnalist american care lucreaza la New York.

In Ungaria, un nationalist de dreapta, Viktor Orban, isi aroga puteri tot mai ample, inclusiv o dominatie asupra bancii centrale. Cel mai mare risc al tarii nu este legat doar de penalitatile venite din partea organismelor internationale, ci de faptul ca Ungaria ar putea fi izolata de restul lumii

Citeste si:

In Romania, multimea cere demisia actualului guvern, dupa ce a aplicat mai multe masuri de austeritate. Sursa de durere a romanilor nu este doar piata interna, comenteaza Forbes.

O alta problema este legata de locurile de munca din Europa dezvoltata, care in prezent s-au imputinat. Inainte de criza erau disponibile pentru imigranti, iar acestia repatriau fonduri inapoi acasa. Astfel, romanii se afunda si mai mult in recesiune.

O revenire a economiei la nivel mondial ar putea vindeca aceste necazuri, atata timp cat natiunile vatamate nu vor reveni la autoritarism, nationalizare sau violenta, efecte care ar putea afecta viitoarele investitii.

„Decidentii de politici, precum Banca Centrala Europeana sau Fondul Monetar International, nu ar trebui sa piarda din vedere oportunitatile care exista in fostul bloc comunist. Se acorda prea multa atentie unor tari precum Grecia, datorita expunerii marilor grupuri financiare. Insa eu as pune pariurile Occidentului pe Romania in locul Greciei”, se arata in articolul din revista Forbes.