"Avand in vedere nevoile de interconectare ale Republicii Moldova la reteaua feroviara europeana, cele doua ministere de resort au convenit formarea unui grup de lucru la nivel de experti care sa asiste autoritatile de la Chisinau in atragerea de finantare internationala pentru proiectul caii ferate cu ecartament ingust (1435 mm) Ungheni-Chisinau", se arata intr-un comunicat transmis de Guvernl roman.

Romania si Republica Moldova vor promova, sprjinindu-se reciproc, o ruta a viitoarei Autostrazi Inelare a Marii Negre (AIMN), iar suprapunerea acesteia cu principalele axe de transport ale UE, cu includerea Chisinaului si a Bucurestiului in acest parcurs, sunt elemente care fac proiectul relevant economic si faciliteaza transpunerea acestuia in practica intr-un orizont de timp previzibil, apreciaza Guvernul.

In acest sens, ministrii de resort din cele doua tari au semnat o scrisoare comuna catre Secretariatul Tehnic al AIMN de sustinere a traseului Giurgiu-Bucuresti -Focsani-Albita-Chisinau-Odessa, precum si conxiunea cu Marea Neagra prin Portul Constanta.

Citeste si:

De asemena, cele doua parti s-au angajat sa caute mijloace de punere in practica a interconectarii viitoarei autostrazi Targu-Mures-Iasi-Ungheni cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova, printr-un pod peste Prut la Ungheni.

"Cele cateva optiuni discutate trebuie sa satisfaca atat cerintele tehnice, cat si normele romane de cost. Obiectivul proiectului este de a lega Chisinaul cu coridoarele europene IV -IX", se arata in comunicat,

Ministrul roman al Transporturilor a transmis omologului sau de la Chisinau acceptul administratiilor pentru servicii de trafic aerian din Romania si Bulgaria pentru primirea Republicii Moldova ca observator in proiectul Blocului Functional Aerian DANUBE FAB, recent infiintat.