"Initial contractul trebuia sa fie publicat saptamana trecuta insa au existat probleme de avizare atat pentru compania americana cat si pentru noi", a precizat ministrul Transporturilor.
       
Potrivit Rompres, reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si cei ai companiei americane Bechtel au incheiat negocierile privind constructia autostrazii Transilvania la sfarsitul lui 2005, dupa ce au fost aduse clarificari asupra modelului scrisorii de garantie, compania americana intelegand ca scrisoarea trebuie sa fie conforma cu legislatia romaneasca.
       
"Scrisoarea era aplicabila numai in Anglia, astfel incat, daca am fi dat un avans companiei americane si daca din 30 de milioane euro acestia ar fi cheltuit 15 milioane euro, restul nu ar fi putut fi recuperati deoarece nici o banca din Romania nu ar fi luat in calcul o astfel de garantie", a explicat ministrul Dobre.
       
Bechtel a "intrat" astfel pe legislatia romaneasca, fiind de acord cu plata unui avans anual de 30 la suta din valoarea lucrarilor la autostrada Brasov - Bors, suma urmand sa fie justificata la sfarsitul anului. Initial, acordul intre cele doua parti prevedea acordarea unui avans de 250 milioane de dolari (circa 213 milioane euro) care sa fie justificati la sfarsitul lucrarilor.
       
Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au inceput pe 16 iunie 2004. Costurile totale pentru autostrada in lungime de 415 kilometri sunt evaluate la circa 3,8 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro pentru lucrari. Renegocierea contractului incheiat cu firma americana Bechtel a adus o economie de 126 milioane de euro.