Emiterea autorizatiei de functionare pentru societatile cu activitate in domeniul antrepozitarii fiscale va costa intre 100 si un milion de euro, precizeaza un proiect de lege elaborat de Ministerul Finantelor Publice. Autorizatia va avea o valabilitate de 5 ani si va trebui avizata anual. Taxa de emitere a autorizatiei si de avizare anuala a acesteia se datoreaza anticipat, dovada achitarii acesteia prezentandu-se la data ridicarii autorizatiei sau la data avizarii acesteia.
Taxa aferenta se face venit la bugetul de stat. Antrepozitul fiscal este locul aflat sub controlul autoritatii fiscale, unde produsele accizabile sunt fabricate, transformate, detinute, primite sau expediate in regim suspensiv, de catre antrepozitarul autorizat.

Plata accizelor este suspendata pe perioada realizarii acestor operatiuni. In vederea obtinerii autorizatiei pentru ca un loc sa functioneze ca antrepozit fiscal, persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat pentru acel loc trebuie sa depuna o cerere la autoritatea fiscala competenta.

Cum trebuie completata cererea

Cererea necesara pentru obtinerea autorizatiei de functionare ca antrepozitar va trebui sa contina, potrivit documentului citat, informatii referitoare la amplasarea si natura locului, tipurile si cantitatea de produse accizabile estimate la produse sau depozitate, informatii cu privire la persoana care isi va desfasura activitatea ca antrepozitar. Persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o copie a contractului de administrare sau a actelor de proprietate ale sediului unde locul este amplasat. In plus, atunci cand solicitantul nu este proprietarul locului, cererea trebuie sa fie insotita de o declaratie din partea proprietarului, prin care se confirma permisiunea de acces pentru personalul cu atributii de control. Persoana care isi manifesta in mod expres intentia de a fi antrepozitar autorizat pentru mai multe antrepozite fiscale poate depune la autoritatea fiscala competenta o singura cerere.

Datornicii nu vor mai fi autorizati

Persoanele care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat nu vor mai fi autorizate ca antrepozitari fiscali, iar locurile aferente rezervei de stat si rezervei de mobilizare se vor asimila antrepozitelor fiscale de depozitare. Autoritatile fiscale vor putea anula autorizatia pentru un antrepozit fiscal atunci cand considera ca i-au fost oferite informatii inexacte sau incomplete in legatura cu autorizarea. Potrivit Codului Fiscal, autorizatia poate fi anulata si in cazul in care s-a pronuntat o hotarare definitiva si irevocabila pentru realizarea unor infractiuni la regimul produselor accizabile. Contestarea deciziei de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei de antrepozit fiscal nu suspenda efectele juridice ale unei astfel de decizii, pe perioada solutionarii contestatiei in procedura administrativa, se precizeaza in proiect.

Reguli pentru transportul produselor in regim suspensiv

Proiectul de lege indica patru cerinte care trebuie indeplinite pentru a transporta in regim suspensiv anumite produse. Astfel, acciza este anulata in cazul in care transportul produsului se face intre doua antrepozite autorizate, intre un antrepozit si un operator inregistrat sau intre un antrepozit si un operator neinregistrat. Produsul va trebui insotit de minimum trei exemplare ale unui document administrativ realizat conform normelor MFP. Ambalajul va trebui sa fie etichetat cu marcaje ce contin informatii referitoare la tipul si calitatea produsului. Containerul in care este deplasat produsul va fi sigilat corespunzator, conform prevederilor din norme.

Garantii pentru timbre

Autoritatile fiscale intentioneaza sa introduca si un sistem de garantii pentru toate timbrele si banderolele solicitate de antrepozitari. Astfel, atunci cand antrepozitarul autorizat solicita banderole pentru produsele alcoolice sau timbre pentru produsele din tutun va trebui sa depuna o cerere si o garantie la autoritatea fiscala. Antrepozitul fiscal poate fi folosit numai pentru producerea si/sau depozitarea produselor accizabile, nu si pentru vanzarea cu amanuntul a acestora.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri