Obligatia impusa pana in prezent in acest sens a fost eliminata printr-o hotarare aprobata recent de Executiv.

Modificarea este argumentata de Guvern prin faptul ca aceasta obligatie incalca Directiva UE care stabileste ca exercitarea unei activitati nu poate fi conditionata de interventia directa sau indirecta a operatorilor concurenti, inclusiv in cadrul organismelor consultative.

Conform legii, operatiunile cu metale pretioase, cu aliajele acestora si cu pietre pretioase, efectuate de persoane fizice sau juridice ca activitati permanente ori profesionale, sunt autorizate pe perioada nedeterminata de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Autorizatii sunt emise pentru fabricarea, producerea, prelucrarea, vanzarea, cumpararea, tranzactionarea ori pastrarea in depozit metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase, inclusiv bijuterii.

Citeste si:

Astfel de autorizatii sunt eliberate si pentru introducerea sau scoaterea in/din tara de metale pretioase si bijuterii, precum si pentru marcarea bijuteriilor si utilizarea in interes industrial a metalelor pretioase si a aliajelor acestora.

Normele legale aplicate pana in prezent stabileau ca la cererea de autorizare adresata ANPC, persoana fizica si cea juridica trebuie sa anexeze si avizul eliberat de organizatiile patronale legal constituite, care sa ateste ca sediile secundare sunt organizate si dotate corespunzator specificatiilor operatiunilor desfasurate si, dupa caz, ca personalul utilizat este calificat profesional in domeniu.