In martie, tarifele serviciilor au tras in jos de inflatie. Gratie aprecierii leului fata de euro, grupa de servicii a ajutat preturile sa creasca in medie doar cu 0,21%.
Preturile de consum au crescut in medie cu 0,21% in luna martie fata de februarie, potrivit Institutului National de Statistica. Rata lunara de inflatie a ramas, astfel, practic neschimbata (0,24% s-a inregistrat in februarie), iar fata de inceputul anului in curs, preturile au crescut cu 1,48%. Tinta de inflatie asumata de BNR si de Guvern pentru intregul an 2006 este de 5%, cu un interval de variatie de un punct procentual in jurul acesteia.

Statistica oficiala arata ca principala contributie la cresterea preturilor in luna martie 2006 fata de luna precedenta (+0,2%) au avut-o marfurile alimentare (au contribuit cu 0,17 puncte procentuale), urmate de grupa marfurilor nealimentare al caror aport a fost de 0,05 puncte procentuale. Serviciile au avut o contributie negativa asupra ratei inflatiei per total, de 0,01 puncte procentuale.

Zahar scump si oua ieftine

In cadrul produselor alimentare au fost inregistrate cresteri ale preturilor de consum peste nivelul mediu de 0,2% al inflatiei, inregistrat in luna martie 2006 fata de februarie 2006, la urmatoarele grupe de produse: zahar (12,4%), legume si conserve din legume (1,6%), brinza (1,3%), fructe proaspete (1,0%), peste proaspat (0,5%), cafea (0,5%), bauturi alcoolice (0,4%). Tendinta de crestere a preturilor la produsele enumerate mai sus a fost insa estompata de scaderea preturilor la: produsele de morarit (0,4%), citrice si fructe meridionale (0,8%), ulei, slanina, grasimi (0,6%), carne de pasare (0,9%), carne de porcine (0,4%) si oua (12,4%).



Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4822&art=11514&cHash=1f5972b714

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri